• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Overleven op een onbewoond eiland

Loreen

Last (wo)man standing
"Boek nu! Overleven op een onbewoond eiland.

Hoe makkelijk is het om vonken te maken, visvallen te vlechten van bamboe en te dealen met hoge temperaturen, een brandende zon en hordes muggen? Daar kan je maar op één manier achter komen: boek een survivaltrip! Er zijn verschillende privé-eilanden die je kunt afhuren via organisaties die ‘veilige’ avonturen voor je plannen. Van back to basic en kokosnoten plukken tot je eigen villa met mini-fridge op een onbewoond eiland: voor iedereen is er een passende optie."
http://www.natgeotraveler.nl/artikel/boek-nu-overleven-op-een-onbewoond-eiland

In dit artikel op natgeotraveler gaat het over survivalvakanties op onbewoonde eilanden. Althans, zo lijkt het, bij nader inzien is het toch wel iets minder die-hard dan ik verwacht had. Er worden drie soorten vakanties besproken van docastaway, die dit soort vakanties organiseren. De "echte" survivalvakantie is onderstaande, waar je voor 80 euro pppd een bamboehutje met keuken hebt op een onbewoond eiland in de Filipijnen, inclusief een kano, snorkelset en je kan zelf je eten bij elkaar verzamelen. Daarnaast is er ook elektriciteit (zonnepaneel) en mobiel netwerk. 3 km verderop zit een luxe eco-resort waar je op terug kan vallen in geval van nood, maar ook als je je verveelt, honger hebt, of gewoon een keer geen zin hebt om te koken....

http://www.docastaway.com/pages/adventure-cottages-huts/southeast-asia/marooning/marooning-main
400

Voor 160 euro pppd zit je al wat luxer in Siroktabe, je beschikt dan over een gids en hoeft niet zelf te koken.
http://www.docastaway.com/pages/adventure-cottages-huts/southeast-asia/siroktabe/siroktabe-main
400

Wil je "echt" survivallen in luxe, dan kan je voor 1250 euro pp naar het eiland Halo. Eigenlijk zit je dan gewoon in een resort, maar dan op een mooi eiland.
http://www.docastaway.com/pages/hotels-villas-resorts/southeast-asia/halo/itinerary/1

Dus, wat wordt het? SC Marooning?

Kijk dat is pas echt overleven. Een stevige hut, muskietengaas, een bed. Geen zin om te koken stap in je canoe en ga eten in het restaurant van het eco resort. Klinkt inderdaad echt als overleven..

Kijk dat is pas echt overleven. Een stevige hut, muskietengaas, een bed. Geen zin om te koken stap in je canoe en ga eten in het restaurant van het eco resort. Klinkt inderdaad echt als overleven..

Exact de reden dat ik "echt" schreef ipv echt... ;)

En @Loreen welk van de drie opties zou jij nemen? En neem je dan jou zoon en dochter mee ?

Dit alles als je voldoende slappewas had en op geen stuver moet zien .

En @Loreen welk van de drie opties zou jij nemen? En neem je dan jou zoon en dochter mee ?

Dit alles als je voldoende slappewas had en op geen stuver moet zien .

Goede vraag. Als ik echt nergens op zou hoeven letten zou ik eerst een week met de kids alleen op het eiland zitten, dus de marooning, en dan daarna nog een week mét gids om zo nieuwe dingen en lokale gebruiken te leren.
Andersom zou eigenlijk logischer zijn, eerst leren en dan zelf doen, maar na die eerste week lijkt het me ook wel lekker daarna een weekje wat meer ontspannen vakantie te vieren ;)

En jij?

Het zou mij best leuk lijken maar dan wel met een BOB, mensen hebben geleerd te werken met gereedschappen om een reden: het is makkelijker.

Aangezien ik in de evolutie geloof gaat het dus tegen mijn geloof in om zonder spullen te gaan overleven

hahahaha

Het zou mij best leuk lijken maar dan wel met een BOB, mensen hebben geleerd te werken met gereedschappen om een reden: het is makkelijker.

Aangezien ik in de evolutie geloof gaat het dus tegen mijn geloof in om zonder spullen te gaan overleven

hahahaha

Je kan ook je kennis laten evolueren. Bijvoorbeeld de kennis hoe te overleven zonder jezelf afhankelijk te maken van externe hulpmiddelen zoals gereedschap ;)

De menselijke evolutie draaide nou juist om het vermogen om in dingen die je in de natuur vond een extra nut / toepassing te zien.

De menselijke evolutie draaide nou juist om het vermogen om in dingen die je in de natuur vond een extra nut / toepassing te zien.

Daarom zeg ik ook "OOK"

Daarnaast denk ik dat er een verschil is tussen hulpmiddelen gebruiken, en jezelf afhankelijk maken van externe middelen maar goed, dat is weer wat anders.

@Loreen ik zou eerst een week de hard corn versie nemen. Terwijl mevrouw Flos in de luxe resort cocktail zit te sluppen . Daarna zou ik haar nog een weekje vergezellen. Om bij te komen.

Iedereen kent natuurlijk Robinson Crusoe uit het boek van Daniël Defoe, maar weten jullie ook dat deze romanfiguur geïnspireerd is op Alexander Selkirk, een Schot die 4 jaar en 4 maanden op een verlaten eiland voor de kust van Chili heeft gezeten?

Boudewijn Buch ging er ooit kijken, en je ziet de uitkijkpost en de grot die zo belangrijk waren voor de schipbreukeling.

Terug
Bovenaan