• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Overlevings veiligheidsbril op sterkte met een onverwoestbare monteur.

J

J.J

Gast
Praktisch lijkt het me ook om een veiligheidsbril op sterkte met een sterk montuur te hebben een die haast onverwoestbaar is vooral tijdens een SHTF moet je er niet aan denken dat je behoorlijk van dat ding afhankelijk bent.

Als iemand van een speciale éénheid bril afhankelijk word moet hij toch over het beste kunnen beschikken, waar zou bij zo'n bril kunnen betrekken,,,,,,, heeft iemand een idéé
Zo ja dan is dit een belangrijke topic.

Laatst bewerkt:
@JamHard heeft in het verleden een veiligheidsbril gehad van een kunststof waar ze ook de schilden voor de ME van maken waardoor deze ook kogelwerend is.

Zelf een standaard veiligheidsbril op sterkte van intersafe (van het bedrijf gekregen omdat ik deze voor het werk nodig heb) en voldoet ook aan zeer strenge eisen.

Beste is wel om een stevig metalen montuur te pakken, deze is eventueel nog terug te buigen wat met een kunststofmontuur wat lastiger gaat en sneller kan breken.

Zelf het geluk dat ik al ruim 10 jaar op dezelfde sterkte zit, maar als hier iedere keer verschil inzit is een verstelbare sterkte voor een bril misschien meer aan te raden. Daar heb ik alleen tot nu toe nog geen exemplaar van gevonden die nagenoeg onbreekbaar is. Dit aangezien de wieltjes om de sterkte aan te passen toch wat meer gevoelig is om stuk te gaan.

Gewoon door schade en schande wijs geworden, neem ik tegenwoordig altijd een titanium montuur en kunststof glazen.
Titanium is geweldig voor een bril, soms ga ik er op zitten en komt ie ongeschonden onder m'n kont vandaan. Heb je echter eenmaal de boel afgebroken, dan is dit niet eenvoudig te repareren. Kunststof glazen uiteraard omdat glas bij breuk IN je ogen kan springen en dan ben je verder van huis.

Echt foolproof brillen (behalve die opfrommelbare monturen) ken ik helaas niet. Wel kun je voor een pilotenbril ook glazen op sterkte krijgen en die zijn gelamineerd met polycarbonaat zodat die kiezelsteen er niet doorheen komt op de motor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf het geluk dat ik al ruim 10 jaar op dezelfde sterkte zit, maar als hier iedere keer verschil inzit is een verstelbare sterkte voor een bril misschien meer aan te raden. Daar heb ik alleen tot nu toe nog geen exemplaar van gevonden die nagenoeg onbreekbaar is. Dit aangezien de wieltjes om de sterkte aan te passen toch wat meer gevoelig is om stuk te gaan.
Dit is wat je bedoelt, die hebben wij al achter de hand.
Adj-Black-View-01bCropped1-786x400.jpg
Met een passende koker.

Wel handig maar niet wat ik in dit topic zoek voor de profs die het beste van het beste willen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, die onverwoestbare monteur leek me wel wat.
Over onverwoestbare monturen heb ik helaas geen tips, sorry.

-edit: (grapje)
Haha bedankt @Loreen Ik had al het gevoel, er klopt iets niet.

Maar jou wens mag in vervulling gaan, handig tijdens de SHTF:thumbsup: ,
zo'n onverwoestbare knaap:p

Heb een paar overzet veiligheidsbrillen van licht buigbaar plastic. Vrijwel onverwoestbaar maar niet sexy...
Kan je hier wat foto's plaatsen @The mad engineer dan krijgen we er een beeld van.
Zijn de scharnieren ook versterkt.
Heb je ook weleens een zit test gedaan zo als @Ray en dan onder één cadet niet er tussen,
want dan zit hij juist beschermd tussen het warme wekedeel :thumbsup::D

Nee ze zijn niet op sterkte maar je draagt ze over je bril. Heb ze geleend van het werk :fluit: het zijn brillen die je in een lab gebruikt, dus geschikt voor heel veel dingen.

Lijkt een beetje op het onderstaande:
ZE44IMF.jpg

Volstrekt willekeurige link http://www.mercuriustools.nl/gereed...-veiligheidsbril-nauwsluitend-zekler-ze44imf/

• Leuk
Waarderingen: J.J
Ik zau gewoon airsoft goggles gebruiken. ze zijn bedoeld om en beetje tegen te houden en de meeste passen gewoon over je normaale brill.

zo iets
https://gunfire.pl/product-eng-1152196126-ESS-Profile-NVG-goggles-Black.html

"What is important the goggles ensures the ballistic protection exceeding the U.S. MIL SPEC MIL-DTL-43511D, ANSI Z87.1+ oraz U.S. Federal OSHA, CE EN 166 military standard."

of deze

https://gunfire.pl/product-eng-1152200641-Wiley-X-R-SPEAR-goggles-Smoke-Clear.html

ook en goeje

• Leuk
Waarderingen: J.J
Terug
Bovenaan