Dutch Prepper1989
Elementary prepper
Er zijn hier in Nederland volgens mij niet veel mensen die zich bezig houden met preppen en de mogelijkheid dat er een ramp kan plaatsvinden zoals dat in de geschiedenis van de Aarde zo vaak is gebeurd. De beschaving kan instorten door verschillende oorzaken. Een meteoriet van ca 6km doorsnee zou elk moment kunnen inslaan al is de kans wel heel erg klein maar de gehele maatschappij zou binnen een paar wekken volledig zijn ingestort. Ook kan een supervulkaan zoals Yellowstone elk moment uitbarsten. Dan hebben we nog klimaat verandering al veroorzaken een meteoriet en een supervulkaan natuurlijk ook klimaatverandering, het klimaat verandert sowieso. Ik ben er zelf alleen nog niet over uit of dit door CO2 uitstoot van de mens is of door zonnecyclussen en/of andere gebeurtenissen in de ruimte. De voedsel voorziening staat hierdoor op instorten en hier zijn tal van wetenschappelijke artikelen over te vinden waarvan sommigen zeggen dat dit door de mens wordt veroorzaakt en andere zeggen dat we de Grand Solar Minimum ingaan. Zonder landbouw geen beschaving. Ook een een zonnnevlam of een cyberaanval kan voor wereldwijde economische instorting zorgen.
Ik denk dus dat het niet de vraag is of de instorting komt maar wanneer!
Het overgrote deel van de mensen is zich hier totaal niet van bewust en gaat gewoon door met werk en of studie en huisje boompje beestje. Als je het over deze onderwerpen hebt dan labelen velen je als een doemdenker of een negatieveling. Ik maak me vooral zorgen om de jongere generatie in de leeftijd van 18 t/m 35 jaar. Deze lijken zich helemaal van niets bewust te zijn. Ze zijn totaal afhankelijk van de maatschappij! Als je bij natuur organisatie's kijkt zoals het IVN welke je heel veel kunnen vertellen over wat er in de natuur te eten valt aan wilde planten en paddestoelen dan zie je dat deze organisatie's vaak erg vergrijst zijn. Ben zelf laatst naar een cursus paddestoelen determineren geweest van het IVN en ook onder de cursisten waren het merendeel boven de 50 jaar. Er was slechts 1 jongen van ik denk ong. tussen de 25 en de 30 jaar. Kennis van de natuur gaat dus langzaam aan verloren. Als boven genoemde scenario's plaats vinden dan zijn een heleboel mensen nergens meer.
Zouden deze mensen overlevingskans hebben? Of gaan ze allemaal dood? Dan blijf ik als enige millenial over.
Ik denk dus dat het niet de vraag is of de instorting komt maar wanneer!
Het overgrote deel van de mensen is zich hier totaal niet van bewust en gaat gewoon door met werk en of studie en huisje boompje beestje. Als je het over deze onderwerpen hebt dan labelen velen je als een doemdenker of een negatieveling. Ik maak me vooral zorgen om de jongere generatie in de leeftijd van 18 t/m 35 jaar. Deze lijken zich helemaal van niets bewust te zijn. Ze zijn totaal afhankelijk van de maatschappij! Als je bij natuur organisatie's kijkt zoals het IVN welke je heel veel kunnen vertellen over wat er in de natuur te eten valt aan wilde planten en paddestoelen dan zie je dat deze organisatie's vaak erg vergrijst zijn. Ben zelf laatst naar een cursus paddestoelen determineren geweest van het IVN en ook onder de cursisten waren het merendeel boven de 50 jaar. Er was slechts 1 jongen van ik denk ong. tussen de 25 en de 30 jaar. Kennis van de natuur gaat dus langzaam aan verloren. Als boven genoemde scenario's plaats vinden dan zijn een heleboel mensen nergens meer.
Zouden deze mensen overlevingskans hebben? Of gaan ze allemaal dood? Dan blijf ik als enige millenial over.