• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Petromax 827/ 250 CP Super

F

frans81

Gast
Vandaag beetje teleurstellende Carbood gehad .
Maar wel een Petromax gescoord;)

Het is een 827 / 250 CP Super .
Lamp was mooi compleet .
Wel is het nikkel licht aangetast .
Toen ik hem in de rugzak gedaan had kwam mij na 20 Mtr lopen en een paar keer door de knieen een bekend stinkend luchtje tegemoed .
Brandstof . Het was vergane benzine :confused:
Ik weet niet of Petroleum ook zo kan ruiken ?
Ook viel mij op dat na het lospeuteren van pompventiel dat ik wel druk op tank kreeg maar meter niets aantoonde . Met compressor erop bewoog meter wel .
Wanneer ontluchtingsnippel los gaat hoor je de druk goed ontsnappen .
Oke !! ik moet hem nog helemaal schoonmaken . Er kwam wel brandstof uit hoofdsproeier .
Lampglas is van JENAer , SUPRAX Glas , Schot Mainz .
Tevens heeft deze een nummer in de bodem 4423 .
Deze keer heb ik dieper in de buidel moeten tasten en ging de prijs naar 40 euro :(

14663444416001506794665.jpg 1466344487768788169888.jpg 14663445224121212657217.jpg 14663446134711228639862.jpg 1466344649832-2078999573.jpg

Mooie vangst @frans81 .

Persoonlijk bvind ik dit de mooiste maat lampen. 40euro is een nette prijs.
Goedkoper willen we allemaal maar glas kost je al 10 euro. Oude petroleum stinkt behoorlijk en blijft ook stinken ook al was je je handen tig keer.
Tank goed reinigen nderdaad. Kleine resten van van alles en nog wat zijn genoeg om je sproeier te verstoppen.

Maar waar blijven de foto's van brandende lampen ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vangst @frans81 .

Persoonlijk bvind ik dit de mooiste maat lampen. 40euro is een nette prijs.
Goedkoper willen we allemaal maar glas kost je al 10 euro. Oude petroleum stinkt behoorlijk en blijft ook stinken ook al was je je handen tig keer.
Tank goed reinigen nderdaad. Kleine resten van van alles en nog wat zijn genoeg om je sproeier te verstoppen.

Maar waar blijven de foto's van brandende lampen ??

Lampen is meervoud :thumbsup:
Ik bestel eens in de zoveel tijd bij Conrad .
Dus het duurt nog even .
onderdelen 2 setjes staan met de rest al op de lijst ;);)
Ik probeer op dit moment een paar goede lampen te vergaren . Dit omdat die Carbood's zo weer afgelopen zijn .
En dan heb je van die Binnenmarkten met rotzooi en veel hogere prijzen :(
Zodoende nu eerst investeren in wat spul en daarna aan de opknap / herstel / opstart ;)
En die rotzooi stinkt echt !! Mijn mooie rugzak naar de Mallestinkmoer :lol::lol:

Om even niet alles door te hoeven spitten " Welke vloeistof is het meest geschikt om alles te spoelen / weken / reinigen ?

Cp in het Type Betekend dus Candle Power .

Om even niet alles door te hoeven spitten " Welke vloeistof is het meest geschikt om alles te spoelen / weken ?
Ik zou afhankelijk van de vervuiling dus aanslag beginnen met petroleum, dan wasbenzine en dan thinner of zo. 1 van de drie dus hé.
Als je druk kan opbouwen en er komt een mooie rechte straal uit de spoeier dan zou ik er in eerste instantie niets aan doen. En meteen gebruiken.

Ik zou afhankelijk van de vervuiling dus aanslag beginnen met petroleum, dan wasbenzine en dan thinner of zo. 1 van de drie dus hé.
Als je druk kan opbouwen en er komt een mooie rechte straal uit de spoeier dan zou ik er in eerste instantie niets aan doen. En meteen gebruiken.

Oke .
Een rechte straal krijg ik niet .
Het loopt gewoon rustig over :(;)

Volgens de huisarts methode of heb jij andere HINT :confused::lol:

Gelukkig heb ik een vrouwelijke arts. ;)

Gewoon heet water in gieten, dat lost de blokkade wel op, althans zo doe ik dat met simpele niet druk lampen. Daarna metalen delen drogen in de oven op 100 graden. (pakkingen en rubbers mee uitkijken!)
Weet alleen niet of deze methode nadelen heeft voor specifiek druklampen @petroman. Je moet dan iig je lamp behoorlijk demonteren lijkt me.

@frans81, elke grootte heeft zijn/haar eigen onderdelen.
Deels zijn ze wel uitwisselbaar. de rapid is bv universeel.
Maar sproeiers en naalden zijn toch echt verschillend.

@frans81, elke grootte heeft zijn/haar eigen onderdelen.
Deels zijn ze wel uitwisselbaar. de rapid is bv universeel.
Maar sproeiers en naalden zijn toch echt verschillend.

oke ;) bedankt .
ik wou ventiel van pompje uitwisselen . En zo nog wat onderdelen die op het eerste gezicht op elkaar lijken .
Weet jij waar ik het beste een set onderdelen kan bestellen voor deze 827 / 250 CP . Conrad heeft ze niet .

Terug
Bovenaan