Flos
SHTF Expert
Vanavond hebben wij visite. Dat betekent dat Flos minstens een halve dag in de keuken moet staan om iets uit de pannen te toveren dat zowel mvr. Flos gaarne mag en vermoedelijk ook onze gasten.
Dus als voorgerecht wordt het pompoen soep.
Benodigdheden.
Pompoen.
Selderij
Look
Ui.
Groenten bouillonblokjes.
Pezo. Olijfolie
Hoe ga ik te werken.
Enkele stengels selder uit eigen tuin wit of groen maakt niet uit. Wassen en in stukken snijden.
2 handen vol ui pellen en grof versnijden. 3 tenen look grof versnijden.
In een grote kook pot doe ik wat olijfolie en daar stoof ik de seldel ui en look glazig.
Ondertussen heb ik de pompoen van ongeveer 3kg in halve maantjes gesneden . Ik haal de zaadlijsten weg en schil de pompoen. De halve maantjes pompoen snij ik verder in grote stukken en doe ze bij mijn gestoofde groenten. Even flink omroeren. Daarbij voeg ik dik 2 liter water of tot alles onderstaat.
Dit breng ik aan de kook. Eens het kookt komt dit op een zacht vuurtje. Tot het geheel gaar is.
Dan wordt alles gemixt en gaat het nog even door de punt zeef.
Ik breng het op smaak met groenten bouillonblokjes en pezo.
Voor het serveren warm ik het deel op dat ik nodig heb en per persoon een eetlepel room door roeren.
Ik seveer het in een soepterrine gemaakt van een kleine pompoen.
Smakelijk.
Dus als voorgerecht wordt het pompoen soep.
Benodigdheden.
Pompoen.
Selderij
Look
Ui.
Groenten bouillonblokjes.
Pezo. Olijfolie
Hoe ga ik te werken.
Enkele stengels selder uit eigen tuin wit of groen maakt niet uit. Wassen en in stukken snijden.
2 handen vol ui pellen en grof versnijden. 3 tenen look grof versnijden.
In een grote kook pot doe ik wat olijfolie en daar stoof ik de seldel ui en look glazig.
Ondertussen heb ik de pompoen van ongeveer 3kg in halve maantjes gesneden . Ik haal de zaadlijsten weg en schil de pompoen. De halve maantjes pompoen snij ik verder in grote stukken en doe ze bij mijn gestoofde groenten. Even flink omroeren. Daarbij voeg ik dik 2 liter water of tot alles onderstaat.
Dit breng ik aan de kook. Eens het kookt komt dit op een zacht vuurtje. Tot het geheel gaar is.
Dan wordt alles gemixt en gaat het nog even door de punt zeef.
Ik breng het op smaak met groenten bouillonblokjes en pezo.
Voor het serveren warm ik het deel op dat ik nodig heb en per persoon een eetlepel room door roeren.
Ik seveer het in een soepterrine gemaakt van een kleine pompoen.
Smakelijk.