PBear
Mankinds only hope
Vorige week op onze Poolse kavel een begin gemaakt van onze groente en fruit aanplant.
Ik had nog wat ongebruikte zakjes zaad liggen uit 2018. Mooi voor een waarschijnlijk te mislukken experiment. Maar wie weet kan de natuur ons verrassen.
Tot op heden 20-04-2025, nog niets groens boven het grondoppervlak zien komen:

Met zaden die deze maand gekocht zijn een andere kweekbak ingezaaid.

De bodjes zijn inmiddels lastig te lezen (inkt niet UV-bestendig?), maar van links naar rechts zit er in:
Selderij, Obergien, Chinese kool aka Paksoi, IJsbergsla en Kerstomaat.
De groei vindt plaats onder toezicht van mijn Zeemeermin, die er een dagtaak aan heeft.

Als de stekjes groot genoeg zijn, kunnen ze uitgeplant worden in hangende kweekzakken of in een van de twee kweekbakken van viltstof. Daar wil ik een druppelsysteem installeren om drogere periodes door te komen. Bij te nat weer, denk ik dat de vilten kweekbakken genoeg lekken om rot te voorkomen.
Maar het is de eerste keer dat ik ze toepas, dus het blijft nog even spannend.

Ik had nog wat ongebruikte zakjes zaad liggen uit 2018. Mooi voor een waarschijnlijk te mislukken experiment. Maar wie weet kan de natuur ons verrassen.
Tot op heden 20-04-2025, nog niets groens boven het grondoppervlak zien komen:

Met zaden die deze maand gekocht zijn een andere kweekbak ingezaaid.

De bodjes zijn inmiddels lastig te lezen (inkt niet UV-bestendig?), maar van links naar rechts zit er in:
Selderij, Obergien, Chinese kool aka Paksoi, IJsbergsla en Kerstomaat.
De groei vindt plaats onder toezicht van mijn Zeemeermin, die er een dagtaak aan heeft.

Als de stekjes groot genoeg zijn, kunnen ze uitgeplant worden in hangende kweekzakken of in een van de twee kweekbakken van viltstof. Daar wil ik een druppelsysteem installeren om drogere periodes door te komen. Bij te nat weer, denk ik dat de vilten kweekbakken genoeg lekken om rot te voorkomen.
Maar het is de eerste keer dat ik ze toepas, dus het blijft nog even spannend.