V
Verwijderd lid 423
Gast
Beste mensen, nu ik onlangs een nieuwe (android) smartphone aanschafte, ben ik op zoek gegaan naar geschikte programma's (apps) om daarop te installeren. Ik heb er een aantal gevonden, en het leek mij tegelijk een aardig idee om dit draadje te openen, waarin wij elkaar daarover tips kunnen geven.
Een smartphone kan/zal bij een SHTF mogelijk geen bereik hebben, maar kan ook dan immers een hoop, en ook "off-grid", als er maar de juiste programmatuur op staat.
Ik denk daarbij aan (off-grid):
Hebben jullie tips over het gebruik van de smartphone in een noodsituatie, over welke (smart)phone jullie geschikt lijkt is en vooral over apps die we dan het beste daarop installeren, laat dat dan weten!
Een smartphone kan/zal bij een SHTF mogelijk geen bereik hebben, maar kan ook dan immers een hoop, en ook "off-grid", als er maar de juiste programmatuur op staat.
Ik denk daarbij aan (off-grid):
- je kunt er prepper-documentatie er op lezen, dat je op de telefoon of op een SD-kaartje kunt zetten;
- naar de radio luisteren - sommige smartphones hebben een ingebouwde FM-radio. Het is dan wel zaak om er al de juiste app voor geïnstalleerd te hebben...;
- navigatie, en kaarten van het gebied waar je je bevindt en waar je heen wilt;
- EHBO-informatie. Een app kan ons wellicht interactief behulpzaam zijn;
- Triage-informatie. Nu is dat "in vredestijd" aan geneeskundigen voorbehouden, maar het kan geen kwaad om daarover informatie op de telefoon te hebben;
- er zijn er vast veel meer nuttige te bedenken...
- camscan = app om foto's te maken die automatisch in een PDF worden omgezet, die je vervolgens weer met anderen kunt delen als document.
- Sygic GPS Navigation & Offline Maps = app voor routenavigatie
- ....
Hebben jullie tips over het gebruik van de smartphone in een noodsituatie, over welke (smart)phone jullie geschikt lijkt is en vooral over apps die we dan het beste daarop installeren, laat dat dan weten!