• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ravioli in blik

Lasagnacat

Elementary prepper
De Aldi heeft soms Ravioli in blik in de aanbieding, maar dit zit niet in het vaste assortiment. Maggi Ravioli is niet te koop in Nederland, maar wel in Duitsland over de grens. Waarom is dit eigenlijk?

Bij Rewe in Nettetal hadden ze alle smaken Maggi Ravioli voor 2,- per blik.

https://www.rewe.de/suche/produkte?search=maggi+ravioli#7801713

Geen idee of dit een tijdelijke actie was. Ik heb maar 1 blik meegenomen omdat ik eerst de smaak wilde testen. Zowel koud als warm goed te eten :thumbup:

Ravioli in blik van de Aldi:
IMG_6208.jpeg

Ik ben ze een keer bij de Aldi in België tegen gekomen toen ik op vakantie was. Dat was toen ook een tijdelijke actie. Toen vroeg ik me ook af waarom er in Nederlandse supermarkten (behalve misschien de bekende bami in blik) geen pasta in blik is.
Misschien heeft Duitsland gewoon meer een blikcultuur (of zelfs een prepcultuur?) dan Nederland?

Toen vroeg ik me ook af waarom er in Nederlandse supermarkten (behalve misschien de bekende bami in blik) geen pasta in blik is.

Omdat het in mijn ogen echt extreem onsmakelijk is.
Als de pasta reeds gaar is, en het zit in blik, dan zul je het ook nog moeten opwarmen.
En een goed past zul je toch echt "al dente" moeten serveren.
Dus dat gaat je nooit lukken.

Pasta blijft een jaartje 30 goed. (koel/droog/donker). Uiteraard geen gevulde pasta zoals ravioli.
En stel dat het argument zou zijn om het te kunnen eten zonder het te verwarmen, dan zou ik je willen adviseren om het eens koud uit te proberen. En dan horen we graag je ervaringen op het forum :)

Dan kun je nog beter voor droge noodles gaan. Die krijg je nog wel "gaar" met water op kamertemperatuur na een uurtje of 6.

Er bestaad nog iets als Italiaanse schotel. Al betwijfel ik of het veel met Italië te maken heeft.
Ons Barbara een echte keuken prinses serveerde dat wel eens aan onze kinderen toen ze klein waren.
Ik vond het ook maar niets.
Screenshot_20250324_074907_Google.jpg

Onderstaande serie keken wij altijd op de Duitse tv .
Als kind wilde ik dus ook altijd ravioli en eet het nu nog af en toe.
Geen technisch smakelijk hoogstandje, maar wel goed te eten en vulling.

Tja, deze serie heeft me geleerd dat ik eerst moet proeven, en dan pas moet inslaan van de voorraad.
Ik ben ze mogelijk eeuwig dankbaar. (afhankelijk hoe de toekomst er uit gaat zien)
Maar het was een heerlijke serie uit de tijd van Q&Q wat een echte Nederlandse serie was.

Ik was vandaag weer bij de Rewe supermarkt. Het was een aanbieding. De blikken Maggi Ravioli blikken zijn nu 3,- per stuk. Paar blikken meegenomen. Maar wel duur voor iets wat niet echt voedzaam is.

Terug
Bovenaan