De Bezorgde Burger
Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Beste preppers,
Over het noodrantsoen NRG-5 (zie link) is al eens vaker geschreven op dit forum. Sommigen van ons hebben het in huis, sommigen hebben het wel eens geproefd, slechts weinigen vinden het echt lekker:
Maar, los gezien van de smaak is het zo ongeveer het perfecte prepvoedsel: :thumbsup:
Ik roep alle preppers met NRG-5 op om binnenkort eens een pakje open te trekken om te proberen om er iets lekkers mee klaar te maken! En natuurlijk, om de bevindingen hier met ons te delen.
Ik kijk uit naar jullie ideeën en/of experimenten, en ik ga hier zelf natuurlijk ook mee aan de slag binnenkort!
* Voor de overige ingrediënten, laten we ons proberen te beperken tot zaken uit de prepkast (dus tenminste een halfjaar houdbaar buiten de koelkast).
PS. @Pignonwiel, ik reken op je!
Over het noodrantsoen NRG-5 (zie link) is al eens vaker geschreven op dit forum. Sommigen van ons hebben het in huis, sommigen hebben het wel eens geproefd, slechts weinigen vinden het echt lekker:
Ik zou niet voor deze, eeh, niet zo heel erg goed smakende optie gaan.
Werkelijk niet te vreten dat spul.
Om te eten vond ik het zelf nogal weeig en droog/kruimelig. Wat echter het meest onaangenaam was, is het laagje van vet wat er in je mond achterblijft na het eten hiervan. Tot een uur later voel je dat laagje nog op je verhemelte (tenzij je het na het eten weg kan spoelen met een warme drank).
Maar, los gezien van de smaak is het zo ongeveer het perfecte prepvoedsel: :thumbsup:
- extreem lang houdbaar (meer dan 20 jaar, hoeft dus in het dagelijkse niet-SHTF-leven eigenlijk niet gerouleerd te worden)
- zeer compact, lichtgewicht, ruimtebesparend (2300 kcal in doosje van 500 gram - 14 x 8 x 6 cm)
- zeer complete gebalanceerde voedingswaarde (bevat alles wat je op een dag nodig hebt aan voedingsstoffen, inclusief essentiële vitaminen en mineralen)
- zeer praktisch (lucht- en waterdicht verpakt, handig te verdelen in 9 repen van 255 kcal, kan eventueel zonder verdere bereiding genuttigd worden)
- ook verkrijgbaar als glutenvrije variant (in mijn gezin wel degelijk relevant, helaas)
Ik roep alle preppers met NRG-5 op om binnenkort eens een pakje open te trekken om te proberen om er iets lekkers mee klaar te maken! En natuurlijk, om de bevindingen hier met ons te delen.
Ik kijk uit naar jullie ideeën en/of experimenten, en ik ga hier zelf natuurlijk ook mee aan de slag binnenkort!
* Voor de overige ingrediënten, laten we ons proberen te beperken tot zaken uit de prepkast (dus tenminste een halfjaar houdbaar buiten de koelkast).
PS. @Pignonwiel, ik reken op je!