Mayo
Last (wo)man standing
Review gaat over een extra uitbreiding van de Foodsaver vacuum machine, de 'jar sealer'.
(letterlijk vertaald: pot afsluiter, maar dat klinkt niet zo... )
Met deze uitbreiding is het mogelijk glazen potten vacuum te trekken zonder ze te verhitten.
Ideaal voor o.a. droge voedingsmddelen!
Geschikt voor vacumeerapparaten van: Foodsaver, Solis en Caso.
Randvoorwaarden: de glazen potten moeten een deksel hebben dat uit 2 delen bestaat: een plat deel met rubberrand dat bovenop de pot gaat en een ring, waarmee de pot dichtgedraaid kan worden (deze gebruik je hier niet).
Potten van o.a. de merken Ball, Kerr, Leifheit en Saveur Pure hebben zo'n deksel.
Deze potten zijn er met 2 verschillende maten opening: de standaard maat en de wijde maat. Voor beide maten is een aparte 'sealer' beschikbaar.
Zo werkt het:
Het bijgeleverde slangetje doe je aan 1 kant in de sealer uitbreiding en de andere kant in de vacuum machine.
Het platte deel van het deksel leg je op de pot.
Daaroverheen schuif je de 'sealer'.
(omdat ik maar 5 foto's kan toevoegen ga ik door in een volgend bericht )
(letterlijk vertaald: pot afsluiter, maar dat klinkt niet zo... )
Met deze uitbreiding is het mogelijk glazen potten vacuum te trekken zonder ze te verhitten.
Ideaal voor o.a. droge voedingsmddelen!
Geschikt voor vacumeerapparaten van: Foodsaver, Solis en Caso.
Randvoorwaarden: de glazen potten moeten een deksel hebben dat uit 2 delen bestaat: een plat deel met rubberrand dat bovenop de pot gaat en een ring, waarmee de pot dichtgedraaid kan worden (deze gebruik je hier niet).
Potten van o.a. de merken Ball, Kerr, Leifheit en Saveur Pure hebben zo'n deksel.
Deze potten zijn er met 2 verschillende maten opening: de standaard maat en de wijde maat. Voor beide maten is een aparte 'sealer' beschikbaar.
Zo werkt het:
Het bijgeleverde slangetje doe je aan 1 kant in de sealer uitbreiding en de andere kant in de vacuum machine.
Het platte deel van het deksel leg je op de pot.
Daaroverheen schuif je de 'sealer'.
(omdat ik maar 5 foto's kan toevoegen ga ik door in een volgend bericht )