easy
Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Omdat we weer in de herfstperiode zitten leek het me zinvol om een review te schrijven over een regen systeem wat ik gebruik.
Iedereen weet het nadeel van een regenpak (broek en jas)...veelal wordt je daar natter in dan door de regen..en dan heb ik het over het goedkope segment regenpakken.
Nu heb ik sinds een aantal maanden regenbescherming wat bestaat uit:
Regenjas Mac in A Sac van www.targetdry.com
Regen "broek" Rainlegs van www.rainlegs.com
Gamaschen van TrekMates type Rannoch Moor.
De specs van de regenjas.
Mac in a Sac is een makkelijk lichtgewicht ademend nylon regenjack met een uniek "staycool" systeem aan rugzijde voor extra comfort.
Handig om te weten
Licht en makkelijk mee te nemen.
Je draagt de Rainlegs als een riem om je middel. Als een schort.
Uitrollen en vastmaken
Als het begint te regenen rol je de Rainlegs uit en maakt ze eenvoudig vast met een snelsluiting en een klittenband.
Comfortabel warm & droog
Het belangrijkste gedeelte van je benen en knieën blijven nu comfortabel warm & droog.
Voordelen van Rainlegs
De Trekmates Rannoch Moor gaiter is lichtgewicht en bevat DRY fabric om ze waterdicht, winddicht en toch ademend te houden. Met aanpasbare riem onder de schoen voor comfort en makkelijk aantrekkoord aan de bovenkant voor een goede pasvorm.
Niets is zo vervelend als natte voeten krijgen als je door de sneeuw of door hoog, nat, gras wandelt. Daarom zijn er gaiters (gamaschen) of beenkappen, die uw onderbenen beschermen tegen vocht van buitenaf.
De maten worden bepaald door lengte en dikte van de kuit. Als u gaiters online bestelt en deze thuis past, hou er dan rekening mee dat er vaak nog een wandelbroek of skibroek onder moet kunnen. Ze moeten dus niet te strak tegen de kuit zitten.
- Lichtgewicht
- Waterdicht
- Winddicht
- Ademend
- Aanpasbare riem onder de schoen
- Makkelijk aantrekkoord
- Medium: 4-7,5 (UK), 36-41 (EU)
- Large: 7,5-12+ (UK), 41-46+ (EU)
- ± 220 gram
Ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben over bovengenoemde produkten.
Alle produkten hebben ademende stoffen wat toch een pre is in het nu wat nattere weer.
De Trekmates hebben hun nut meermalen bewezen tijdens regenbuien...hoewel ze daar oorspronkelijk niet voor bedoeld zijn
De Rainlegs zijn een verademing wat betreft vocht...ze zijn aan de achterkant helemaal open.
Je doet het eigenlijk om alsof je een schort draagt.
De Mac in a Sac jas...is van dun wind-water dicht en ademende stof.
Een ander voordeel is dat het zeer compact mee te nemen is en het weegt weinig.
Ik gebruik het voornamelijk tijdens het woon/werkverkeer en dan is compactheid zeker een voordeel. Het zit standaard in mn rugzak dan wel in mn heuptas.
Iedereen weet het nadeel van een regenpak (broek en jas)...veelal wordt je daar natter in dan door de regen..en dan heb ik het over het goedkope segment regenpakken.
Nu heb ik sinds een aantal maanden regenbescherming wat bestaat uit:
Regenjas Mac in A Sac van www.targetdry.com
Regen "broek" Rainlegs van www.rainlegs.com
Gamaschen van TrekMates type Rannoch Moor.
De specs van de regenjas.
Mac in a Sac is een makkelijk lichtgewicht ademend nylon regenjack met een uniek "staycool" systeem aan rugzijde voor extra comfort.
Handig om te weten
- makkelijk dragend lichtgewicht nylon jack
- 100% waterdicht (7000mm)
- alle naden zijn getaped
- ademend (7000gsm) en winddicht
- ritsen zijn waterafstotend
- uniek “Staycool System” rugzijde
- verlengd rugpand voor extra comfort
- reflecterende strepen voor meer zichtbaarheid
- capuchon in nekkraag gevouwen
- tochtstrook achter rits voorzijde
- 2 met rits afsluitbare zakken
- aantrekkoord onderzijde
- elastische mouwafsluiting
- verpakt in een handig opbergzakje
- leverbaar in 12 moderne kleuren
Licht en makkelijk mee te nemen.
Je draagt de Rainlegs als een riem om je middel. Als een schort.
Uitrollen en vastmaken
Als het begint te regenen rol je de Rainlegs uit en maakt ze eenvoudig vast met een snelsluiting en een klittenband.
Comfortabel warm & droog
Het belangrijkste gedeelte van je benen en knieën blijven nu comfortabel warm & droog.
Voordelen van Rainlegs
- Snel en eenvoudig om te doen.
- Nooit meer zwetende benen !
- Uitstekende bewegingsvrijheid.
- Geschikt voor fietsers, ruiters, wandelaar en op de scooter !
- Product informatie
De Trekmates Rannoch Moor gaiter is lichtgewicht en bevat DRY fabric om ze waterdicht, winddicht en toch ademend te houden. Met aanpasbare riem onder de schoen voor comfort en makkelijk aantrekkoord aan de bovenkant voor een goede pasvorm.
Niets is zo vervelend als natte voeten krijgen als je door de sneeuw of door hoog, nat, gras wandelt. Daarom zijn er gaiters (gamaschen) of beenkappen, die uw onderbenen beschermen tegen vocht van buitenaf.
De maten worden bepaald door lengte en dikte van de kuit. Als u gaiters online bestelt en deze thuis past, hou er dan rekening mee dat er vaak nog een wandelbroek of skibroek onder moet kunnen. Ze moeten dus niet te strak tegen de kuit zitten.
- Lichtgewicht
- Waterdicht
- Winddicht
- Ademend
- Aanpasbare riem onder de schoen
- Makkelijk aantrekkoord
- Medium: 4-7,5 (UK), 36-41 (EU)
- Large: 7,5-12+ (UK), 41-46+ (EU)
- ± 220 gram
Ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben over bovengenoemde produkten.
Alle produkten hebben ademende stoffen wat toch een pre is in het nu wat nattere weer.
De Trekmates hebben hun nut meermalen bewezen tijdens regenbuien...hoewel ze daar oorspronkelijk niet voor bedoeld zijn
De Rainlegs zijn een verademing wat betreft vocht...ze zijn aan de achterkant helemaal open.
Je doet het eigenlijk om alsof je een schort draagt.
De Mac in a Sac jas...is van dun wind-water dicht en ademende stof.
Een ander voordeel is dat het zeer compact mee te nemen is en het weegt weinig.
Ik gebruik het voornamelijk tijdens het woon/werkverkeer en dan is compactheid zeker een voordeel. Het zit standaard in mn rugzak dan wel in mn heuptas.