• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Review] UriBag

Jasje

Prepper goeroe
Misschien een beetje vreemde review maar ik klats 'm toch maar op 't forum. Kan mij het schelen.

Na het laatste slokje tegen de dorst, weg van het warme kampvuurtje op weg naar je tentje, bivybag of whatever. Je merkt dat het flink is afgekoeld en nadat je even je blaas hebt geleegd sneak je snel de koude slaapzak in en gaat genieten van de bosgeluiden om je heen, veilig achter je muskietennetje. :thumbsup: Als dan eindelijk je slaapzak warmer wordt en je denkt bijna in slaap te vallen voel je toch weer enige drang om te plassen. Grrrrr. Gewoonweg zonde van die opgebouwde warmte. Sterker nog...je ziet op tegen de muggen die je te grazen gaan nemen als je de klus gaat klaren.:mad: Of je hebt geen zin om zeiknat weer de slaapzak in te moeten bij regen. Herkenbaar? Lees dan verder.

Ergens op internet las ik over het bestaan van een zogenaamde Uribag. Een soort klein afsluitbaar fotofilm potje met daarin een latex zakje die je eruit kan trekken. We hebben het dan over een opslag zak van ruim één liter. Na was speurwerk kon ik het ding zonder verzendkosten via Drogisterij.net voor een kleine 21 euro (inclusief verzending dus) online bestellen. Ik had 's avonds besteld en de dag erop kwam het 's middags al binnen. Gelijk maar even op de weegschaal gelegd: 60 gram. Die gaat dus mee bij de volgende trip om te testen.

Nu zul je denken dat het best eigenlijk een onzin-ding is maar in de winter bijvoorbeeld kost zo'n nachtelijke trip je behoorlijk wat energie die je wellicht door omstandigheden niet in overvloed hebt. Als je met de auto ergens in de sneeuw gestrand bent dan is het openen van een portier al kostbaar warmteverlies. Bij slecht weer is droog blijven in je tent/bivy of onder de tarp wel zo prettig. Wat mij betreft blijft het ding gewoon ingepakt en wordt hij niet gebruikt, enkel in bovengenoemde (nood-)gevallen. Er is ook een variant voor vrouwen overigens. Maar die mogen ze zelf testen. ;)

Ervaring schoonmaken? Omspoelen onder een kraan is makkelijk maar in het bos niet handig als je weinig water in de buurt hebt en verder maar beperkt schoon drinkwater. Wel iets om in gedachten te houden.
Ik schaf er misschien nog eentje aan voor in de auto mocht ik in de winter (zoals in 2005) in een uren durende file komen te staan en moeten overnachten...:rolleyes:

Meer info op www.uribag.com

Zo, de volgende review mag wel weer wat stoerder.:confused:

Zo, de volgende review mag wel weer wat stoerder.:confused:
Ik vond dit een heel stoere review. Ja die damesvariant bestaat ook. Zit in mijn tas. Want weet je, een man kan nog een "pisfles" gebruiken, voor een vrouw is dat erg lastige knoeiboel. De vorm van de uribag voor de vrouwen is anders. Hier een foto.

uribag_f2.jpg

@Jasje niets stoerder dan een man die zich niet druk maakt of hij stoer gevonden wordt ;)

Aardig product, wel duur. Zou een goede kwaliteit ziplock zak (en dan dus vooral de sluiting) niet net zo goed werken?

Ik ben erg benieuwd.. Ik heb meegemaakt dat ik heerlijk een paar flesjes water gedronken had, en dan vervolgens bij Muiden muurvast in de file kwam te staan.. Eerste half uur ging nog prima, maar op een gegeven moment ging het ophouden steeds meer pijn doen.
Toen dacht ik er zou iets moeten zijn wat je ook in de auto zou kunnen gebruiken bij hoge nood, alleen doordat je in de auto zit is dat praktisch niet te doen. Bied dit ding daar een oplossing voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Al naar gelang de Anatomie van het Menselijke geslachtsdeel zullen sommige mensen inderdaad wat ongemakken ondervinden met de Vrouwelijke en mannelijke Variant in sommige situaties .
Maar desondanks dat vind ik het een mooi product en nette review .
Wist niet eens dat ze er waren . Maar ook ik vind het een Duur ding :(
Alhoewel " Wat heet duur "
En wat heet dan nog " Wildplassen " Dat is pas duur ! wanneer ome agent of BOA het ziet of meent te zien .
Je kunt het dus ook in het vrije gebruiken op daarvoor geschikte plekken .
Mocht het dus gezien worden door een van bovengenoemde dan heb je bewijs dat je het niet geloosd hebt in het VRIJE .

@Stuudje, denk je dat hij bruikbaar is voor dames in een slaapzak, of lekt alles er dan naast?
Ik zou niet liggend plassen als je geen ziekenhuisbed-ervaring hebt opgedaan,hurkend lijkt me dan minder knoeiboel...maar helemaal uit de slaapzak komen hoeft ook niet (hoewel dat ook aan de bewegingsruimte in de slaapzak ligt natuurlijk).
Het lijkt wat op Care Pus Traveljohn wegwerpzak,die heeft dan wel weer als voordeel dat er gelkorrels in zitten. "Zodra de vloeistof in de zak loopt, beginnen de gelkorrels te werken en al na enkele seconden is de vloeistof omgezet in een gel." Als je bang bent voor knoeiboel dan zou ik daarvoor kiezen. Een stuk goedkoper ook(maar niet herbruikbaar, wat voor mij wel een belangrijke reden voor de aankoop was)

Demonstratie hoe snel de korrels vocht opnemen.

Ik gebruik al m'n hele leven een zogenaamde pisfles.

Eerst had ik een stevige RVS fles met ruime opening die zeer goed sloot, later bleek een veel lichtere fles van een wasverzachter ook stevig genoeg.
Moet het compact en licht, dan is de 1 liter opvouwbare Vapur fles/zak de klos.

Op een soort SC meegemaakt dat iemand mijn idee top vond en een plastic fles voor vruchtensap had meegenomen voor de nacht. Helaas bleek die dop niet stevig genoeg en toen hij er 's nachts in z'n slaap op rolde was z'n slaapzak, tent en kleding doordrenkt. :lol:

Zorg dus dat je een fles neemt die niet open springt als je er met je volle gewicht op ligt.

Ik gebruik al m'n hele leven een zogenaamde pisfles.

Eerst had ik een stevige RVS fles met ruime opening die zeer goed sloot, later bleek een veel lichtere fles van een wasverzachter ook stevig genoeg.
Moet het compact en licht, dan is de 1 liter opvouwbare Vapur fles/zak de klos.

Op een soort SC meegemaakt dat iemand mijn idee top vond en een plastic fles voor vruchtensap had meegenomen voor de nacht. Helaas bleek die dop niet stevig genoeg en toen hij er 's nachts in z'n slaap op rolde was z'n slaapzak, tent en kleding doordrenkt. :lol:

Zorg dus dat je een fles neemt die niet open springt als je er met je volle gewicht op ligt.

Wedden dat ie het koud had en het ding als warmtekruik gebruikt heeft :lol:
En zich schaamde .
Nou maar hopen dat je zometeen niet gaat vermelden dat het Zomer was :(

Wat een respons nog op zo'n review zeg.:confused: Leuk om ook andere opties/ideen te lezen.
Toen dacht ik er zou iets moeten zijn wat je ook in de auto zou kunnen gebruiken bij hoge nood, alleen doordat je in de auto zit is dat praktisch niet te doen. Bied dit ding daar een oplossing voor
Ja juist. (De mannen-versie iig).
Idee... zipzak met wat houtkorrels (kattebakkorrels)... absorberen maar! Ga ik uitproberen. :)
Laat maar weten of dat werkt en handig is met weggooien/opruimen.

Wedden dat ie het koud had en het ding als warmtekruik gebruikt heeft :lol:
En zich schaamde .
Nou maar hopen dat je zometeen niet gaat vermelden dat het Zomer was :(

Gewoon in de zomer, maar ja, piepklein tentje dus tja, dan kan zoiets gebeuren. Gelukkig was de planning ook maar één nachtje, droog, schoon spul aan en de rest in de zak mee naar huis. Niet leuk als je zo je vakantie van een week zou starten.

@Jasje mooie review, je had het me al laten zien en uitgelegd op de laatste sc, volgens mij zat ik net aan mijn ontbijt toen:lol:
maar ik doe mezelf een plezier er ook een aan te schaffen, kan ik 's morgens nog ff lekker langer ontspannen blijven liggen.

ik vroeg mij oprecht af of dit product te gebruiken is al zittend achter het stuur in een auto, op momenten dat je er echt niet uit kan, in een uren lange file ofzo.

Terug
Bovenaan