F
frans81
Gast
Ik raak er behoorlijk mee in de war pff . Dat wat men oa op sites en merk gerelateerd aan info plaatst en wat bezitters of oa Militairen juist net anders doen .
Ik begon hier over na te denken toen ik vandaag van een Marinier 1 paar gebruikte Meindl Venediger Super Perfect D type schoenen heb overgenomen . Ze hebben een echte Patine ontwikkeld door de vele kilometers gebruik . Zie oa link van een dump waar ik niets mee heb . Dump vermeld dat het een C type is maar dat is toch echt een foutje. Zie ook de originele kleur foto 1.
Ik heb van die militair 2 blikjes BAMA Leervet voor glad leer meegekregen .
Het zijn Vol leren schoenen en dus ook binnenzijde . Geen Gore tex typetje.
Ook valt op dat deze schoen veel groter genomen moet worden .
Het is volgens de info in de schoen een maat 47 .
Máár militair heeft net als ik in de Meindl's 45 .
Dat scheelt nogal . Oké het is een D type en extra stug en stijgijzers vast . Maar toch .
Máár om terug te gaan naar de verzorging !
Meindl raad leervet af en stuurt jou richting Wax .
Waarom zou je je dan niet aan de info van de fabrikant houden ! En waarom verstrekt Defensie er dan alsnog alleen het leervet bij !?
Ik ga er volgende week even mee naar de hakkenbar en laat ze reinigen en even nazien .
Ze zijn nog zeer stevig en leder is in goede staat .
De huidige/ ook al weer vertrekkende Meindl's kregen een heel Granger onderhoudsset . Maar dat is dan ook een Gore tex type.
Zodoende een Topic omtrent Hoe onderhoud je/ jij jou schoenen .
Eigenwijs en toch doeltreffend Jaren plezier of ala Fabrikant en niet alles naar je zin maar toch niet afwijken !?
https://www.militarycollectibles4u....hoenen-super-perfect-nieuw-origineel-maat-43/
Ik begon hier over na te denken toen ik vandaag van een Marinier 1 paar gebruikte Meindl Venediger Super Perfect D type schoenen heb overgenomen . Ze hebben een echte Patine ontwikkeld door de vele kilometers gebruik . Zie oa link van een dump waar ik niets mee heb . Dump vermeld dat het een C type is maar dat is toch echt een foutje. Zie ook de originele kleur foto 1.
Ik heb van die militair 2 blikjes BAMA Leervet voor glad leer meegekregen .
Het zijn Vol leren schoenen en dus ook binnenzijde . Geen Gore tex typetje.
Ook valt op dat deze schoen veel groter genomen moet worden .
Het is volgens de info in de schoen een maat 47 .
Máár militair heeft net als ik in de Meindl's 45 .
Dat scheelt nogal . Oké het is een D type en extra stug en stijgijzers vast . Maar toch .
Máár om terug te gaan naar de verzorging !
Meindl raad leervet af en stuurt jou richting Wax .
Waarom zou je je dan niet aan de info van de fabrikant houden ! En waarom verstrekt Defensie er dan alsnog alleen het leervet bij !?
Ik ga er volgende week even mee naar de hakkenbar en laat ze reinigen en even nazien .
Ze zijn nog zeer stevig en leder is in goede staat .
De huidige/ ook al weer vertrekkende Meindl's kregen een heel Granger onderhoudsset . Maar dat is dan ook een Gore tex type.
Zodoende een Topic omtrent Hoe onderhoud je/ jij jou schoenen .
Eigenwijs en toch doeltreffend Jaren plezier of ala Fabrikant en niet alles naar je zin maar toch niet afwijken !?
https://www.militarycollectibles4u....hoenen-super-perfect-nieuw-origineel-maat-43/