• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Smart alarm systeem

Doperwt

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
Poosje terug al gezocht voor een soort alarm systeem 🚔 en wat spullen besteld, vandaag het eerste binnen gekregen en als de rest er is dan helpt een vriendin mee om alles te installeren (heeft dit zelf ook en was vrij makkelijk volgens haar).

IMG_0078.JPG

Er kunnen heel veel dingen op aangesloten worden en het is niet heel duur als je het uit China besteld en de spullen van de Action werken er ook op. We moeten nog wel kijken hoe we een eigen internet thuis kunnen krijgen als er geen verbinding meer is, en ik ook een camera wil gebruiken. Ik heb nog extra raamsensors, bewegingssensors, temperatuur meter, stopcontacten en twee blokjes die achter schakelaars of dozen kunnen in de muur.

Deze lampen van de Action passen er ook op (schijnwerper voor achter het huis moet ik even vragen, daar is zo'n blokje voor bedoeld):
IMG_0079.JPG

Iemand ervaring met smart systemen en eventueel tips?
:wave:

Een alarmsysteem voorkomt de inbraak niet, dat doet goed hang en sluitwerk wel.
Ze zijn heel goed om je te waarschuwen bij een inbraak zodat je ongenode bezoek niet helemaal onverwacht voor je zou kunnen komen te staan.

De spulletjes van de Action werken er idd ook mee, let op bij het bestellen bij Ali dat er verschillende systemen zijn, WiFi en Zigbee.
Voor de Zigbee heb je een apart kastje nodig.

Ik heb van de Action eens rookmelders voor dit systeem aangeschaft, daarvan was er eentje als nieuw verpakt maar toch al eens eerder door iemand geïnstalleerd geweest. Deze gaf ook problemen bij mij.

Voor dat soort veiligheids items geen Ali of Action voor mij.

Ik heb net een bericht van jou en anderen gelezen daarover, dus voor mij geen Ali melders voor rook of koolmonoxide. In de gang heb ik wel een dure melder van een bedrijf welke elk jaar gecontroleerd word en een nieuwe batterij in komt als dat nodig is. Koolmonoxide ga ik ook achteraan omdat ik alvast Petroleum heb gekocht en volgende week bij de campingzaak een kleine verwarming ga kopen.

Voor mij is het meer voor als ik er niet ben en voor buiten om snelle detectie te hebben bij de schuur. Ook niet onnodig de lampen aan laten buiten (niet makkelijker maken dan nodig is) en dat als ik thuis kom de lampen automatisch aangaan met een druk op de knop (niet met de sensors), de knop in het setje kun je instellen dat bepaalde dingen aangaan als je er op drukt.

Camera's zou ik ook nog willen zodat ik rondom het huis kan kijken als ik denk dat er iets aan de hand is, maar die doe ik volgende maand wel.

Terug
Bovenaan