Steen
Senior Prepper
Op Youtube staan een hoop filmpjes over het maken van een houten spanzaag en filmpjes van testen van aluminium spanzagen. Ik liep al een tijdje met het plan om er zelf één te maken. Dat is leuker dan een kant en klaar pakket bestellen.
Op vakantie heb ik samen met mijn zoon al twee versies van bamboe gemaakt. Het eindresultaat was best aardig. Daarna was het een kwestie van de juiste materialen verzamelen voor een aluminium spanzaag.
Vorige week heb ik een middag staan knutselen in de garage en vanavond heb ik de laatste hand gelegd aan de spanzaag.
Het materiaal:
Binnenkort zal ik de zaag aan een test onderwerpen of deze echt goed werkt. De constructie voelt in ieder geval zeer solide aan.
Ik ben tevreden.
Op vakantie heb ik samen met mijn zoon al twee versies van bamboe gemaakt. Het eindresultaat was best aardig. Daarna was het een kwestie van de juiste materialen verzamelen voor een aluminium spanzaag.
Vorige week heb ik een middag staan knutselen in de garage en vanavond heb ik de laatste hand gelegd aan de spanzaag.
Het materiaal:
- Een vlaggenstok
- Een poot van een ligbed
- Een buisje van 16 mm en 2mm wanddikte
- Een staaf voor het kruisverband van een stellingkast
- Een zaagblad
- Ring en vleugelmoer
Binnenkort zal ik de zaag aan een test onderwerpen of deze echt goed werkt. De constructie voelt in ieder geval zeer solide aan.
Ik ben tevreden.