Niels
Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ik heb dit recept nu 2 keer gemaakt, en ik, en mijn famillie ook vind het echt super lekker.
Mooie bijkomstigheid, het is nog super gezond ook!
Het recept heb ik proefondervindelijk gewoon vastgesteld door maarzo wat te doen.
Wat zit er in?
325 gram wortels
1 groene paprika
3 rode paprika's
2 teentje knoflook
3 rode uien (wat kleiner)
4 wat kleinere rode aardappeltjes
1 prei, het goede stuk er van
2 runderlappen / biefstukjes
2 boilion blokjes (ik heb runder)
1 dosis tex-mex kruiden van Stegerman (potje supermarkt).
Het bovenstaande allemaal netjes versneden op de laatste 2 natuurlijk.
Dat ziet er dan zo uit:
Zoals je ziet heb ik alles in vacuüm zakken gedaan en vacuüm geseald.
Dit hoeft natuurlijk niet, maar ik vind het prettig omdat ik het mee moet nemen in / op / aan de rugzak.
Ik misbuik hiervoor een steelpannetje die ik al eens op een kringloop heb gekocht toen ik een pannetje voor in het kampvoor zocht tijdens de voorjaars SC van @sterredag .
Dit is een steelpannetje waar hoop ik net alles in gaat passen!
Het bereiden is simpel.
Schat met logisch verstand in hoeveel water je gaat koken, breng het aan de kook, gooi de boilionblokjes er in, even laten afbrokkelen, rundvlees er in, effe wachte, groente er bij, roeren roeren, paar uur later pruttelen, tussentijds roeren, ik doe meestal een uur voor tijd ofzo de kruiden er bij...
Na een uur of 2 word de textuur anders... de aardappel begint te binden enzo, en het gaat lijken op een heel vreemde goulassoup, gewoon lekker door laten pruttelen nog, en als je dankt dat het kan, dan zal het wel kunnen.
Super simel allemaal, maar goed, zelfs ik kan het nog, dus jij ook.
Veel kookplezier in het bos allemaal!
Mooie bijkomstigheid, het is nog super gezond ook!
Het recept heb ik proefondervindelijk gewoon vastgesteld door maarzo wat te doen.
Wat zit er in?
325 gram wortels
1 groene paprika
3 rode paprika's
2 teentje knoflook
3 rode uien (wat kleiner)
4 wat kleinere rode aardappeltjes
1 prei, het goede stuk er van
2 runderlappen / biefstukjes
2 boilion blokjes (ik heb runder)
1 dosis tex-mex kruiden van Stegerman (potje supermarkt).
Het bovenstaande allemaal netjes versneden op de laatste 2 natuurlijk.
Dat ziet er dan zo uit:
Zoals je ziet heb ik alles in vacuüm zakken gedaan en vacuüm geseald.
Dit hoeft natuurlijk niet, maar ik vind het prettig omdat ik het mee moet nemen in / op / aan de rugzak.
Ik misbuik hiervoor een steelpannetje die ik al eens op een kringloop heb gekocht toen ik een pannetje voor in het kampvoor zocht tijdens de voorjaars SC van @sterredag .
Dit is een steelpannetje waar hoop ik net alles in gaat passen!
Het bereiden is simpel.
Schat met logisch verstand in hoeveel water je gaat koken, breng het aan de kook, gooi de boilionblokjes er in, even laten afbrokkelen, rundvlees er in, effe wachte, groente er bij, roeren roeren, paar uur later pruttelen, tussentijds roeren, ik doe meestal een uur voor tijd ofzo de kruiden er bij...
Na een uur of 2 word de textuur anders... de aardappel begint te binden enzo, en het gaat lijken op een heel vreemde goulassoup, gewoon lekker door laten pruttelen nog, en als je dankt dat het kan, dan zal het wel kunnen.
Super simel allemaal, maar goed, zelfs ik kan het nog, dus jij ook.
Veel kookplezier in het bos allemaal!