Ray
SHTF Expert
Kennen we dit al?
Survivorcord een type paracord waar tussen de individuele draden drie speciale draden verstopt zitten. Een visdraad, een metalen draad om strikken te maken en een waterbestendige draad die gebruikt kan worden om makkelijk een vuurtje te starten.
Totale treksterkte wat we kennen van paracord type 4, minimaal 280 kg.
Ik meende dat ik in een filmpje van Wranglestar had gehoord dat het nieuwste type geen monofilament maar gevlochten vislijn bevatte, maar zie dat zo snel niet terug op de site van de fabrikant. Een vislijn uit meerdere draden wordt niet makkelijk doorgebeten door roofvis met scherpe tandjes, in NL met name snoek en in mindere mate snoekbaars.
Survivorcord een type paracord waar tussen de individuele draden drie speciale draden verstopt zitten. Een visdraad, een metalen draad om strikken te maken en een waterbestendige draad die gebruikt kan worden om makkelijk een vuurtje te starten.
Totale treksterkte wat we kennen van paracord type 4, minimaal 280 kg.
Ik meende dat ik in een filmpje van Wranglestar had gehoord dat het nieuwste type geen monofilament maar gevlochten vislijn bevatte, maar zie dat zo snel niet terug op de site van de fabrikant. Een vislijn uit meerdere draden wordt niet makkelijk doorgebeten door roofvis met scherpe tandjes, in NL met name snoek en in mindere mate snoekbaars.
- We use a proprietary blend of high-quality, high-denier MIL-SPEC fibers to achieve a tensile strength of > 620 lbs. And our 7x 3-Ply braided strands are UV resistant, mold resistant, and pre-shrunk to make sure that there is no shrinkage or deterioration in the elements.
- The outer sheath of our SurvivorCord also exceeds MIL-SPEC strength requirements, and is fabricated with a proprietary twist to minimize the risk of our inner components punching through the wall.
- The included Fishing Line is a clear, 25 lb., high-strength mono-filament that can be used to not only fish in both fresh water and salt water, but can also be used to bind rudimentary tools.
- Our Snare Wire is a 30 AWG (0.25mm) proprietary Brass alloy with an impressive tensile strength of ~7lbs, that can also be used as an emergency antenna, a trip wire, an electrical wire, and so many more things.
- The waterproof fire tinder is made from paraffin-impregnated jute fiber, and it is completely odorless! We soaked it underwater for 4 hours, and we were still able to start a roaring fire with it, with just a few quick sparks from our SurvivorSteel.