Sun Beh Nim
Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Dit is nog geen review, dus daarom zet ik het hier.
Ik ben nu al een paar maanden bezig met het verbeteren van m'n gear en mijn shelter is nu aan de beurt.
Mijn wensen:
Licht van gewicht
Multifunctioneel
Betaalbaar
Uitbreidbaar
Na veel zoekwerk vond ik dit een poging waard aangezien ik al 2 x dezelfde Poncho/Tarps in bezit had.
De set bestaat (per persoon) uit:
1 x Fostex Poncho/Tarp Woodland Camo 150x220cm van €. 22,95 (kan nog goedkoper als je goed zoekt)
1 x DD Hammock trekking pole €. 15,00 (kan nog goedkoper als je goed zoekt)
6 x Robens tentharing UL U haring €. 6,95 per set (kan nog goedkoper als je goed zoekt)
2 x Scheerlijn elcheapo €. 2,50
Als je alleen op pad bent, dan kan je een simpele tarp setup doen, ik neem aan dat de meeste Preppers dit wel weten.
Ben je met z'n twee, dan kan je een Tarptent setup maken, en dat ziet er ongeveer zo uit:
Ik vond het niet goed genoeg staan met de trekkingpoles, dus heb ik ze omgedraaid met de punt naar boven,
die past in de gaten van de poncho waardoor ie beter blijft zitten, zie laatste foto waar het niet goed zat.
Hier zat het dus niet goed!
Al met al ben ik redelijk tevreden, er zijn twee drukknopen die niet goed passen maar daar verzin ik wel wat op.
Het totale gewicht van een enkele setup zit op 752 gram per persoon.
Binnenkort gaan we een overnachting doen met deze setup.
Als je suggesties hebt om deze setup te verbeteren, dan verneem ik dit graag.
Ik ben nu al een paar maanden bezig met het verbeteren van m'n gear en mijn shelter is nu aan de beurt.
Mijn wensen:
Licht van gewicht
Multifunctioneel
Betaalbaar
Uitbreidbaar
Na veel zoekwerk vond ik dit een poging waard aangezien ik al 2 x dezelfde Poncho/Tarps in bezit had.
De set bestaat (per persoon) uit:
1 x Fostex Poncho/Tarp Woodland Camo 150x220cm van €. 22,95 (kan nog goedkoper als je goed zoekt)
1 x DD Hammock trekking pole €. 15,00 (kan nog goedkoper als je goed zoekt)
6 x Robens tentharing UL U haring €. 6,95 per set (kan nog goedkoper als je goed zoekt)
2 x Scheerlijn elcheapo €. 2,50
Als je alleen op pad bent, dan kan je een simpele tarp setup doen, ik neem aan dat de meeste Preppers dit wel weten.
Ben je met z'n twee, dan kan je een Tarptent setup maken, en dat ziet er ongeveer zo uit:
Ik vond het niet goed genoeg staan met de trekkingpoles, dus heb ik ze omgedraaid met de punt naar boven,
die past in de gaten van de poncho waardoor ie beter blijft zitten, zie laatste foto waar het niet goed zat.
Hier zat het dus niet goed!
Al met al ben ik redelijk tevreden, er zijn twee drukknopen die niet goed passen maar daar verzin ik wel wat op.
Het totale gewicht van een enkele setup zit op 752 gram per persoon.
Binnenkort gaan we een overnachting doen met deze setup.
Als je suggesties hebt om deze setup te verbeteren, dan verneem ik dit graag.