F
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat lijkt enorm op mijn Tefal pannenset.
De laag ziet er nog goed uit, paar puntjes maakt niet uit (komt door de vork), maar het mag niet los gaan zitten en afbladderen! (komt meestal door oververhitting). Die kleine beschadigingen aan bovenrand van de pan zijn typisch van ingeklemd bestek/kurkentrekkers e.d. Ik stop meestal een afwassetje tussen/in de pannen, een sponsje, kunststofflesje afwasmiddel, doekje of kruiden, dat krast niet.
Enorm handig een Tefal laag bij het kamperen, als je meteen je pan uitneemt met wat toiletpapier hoef je eigenlijk niet meer af te wassen. Geen aanbak meer, ook handig, want niet ieder campingpitje is goed te regelen op lage standen, zeker niet als 't waait. Dun RVS of titanium is licht en degelijker, maar meteen het beroerdste materiaal voor een pan, tenzij je alleen water kookt.
Ik waardeer het 's morgens zeer, als ik m'n ei niet uit m'n pan hoef te krabben EN niet hoef af te wassen. Dat is komend weekend ook weer handig, als je al het water zelf moet meebrengen. Afwassen is normaal de grootste waterverslinder.
Overigens heb ik mijn setje al 15 jaar of zo en die ziet er ongeveer net zo uit qua staat. Tegenwoordig heb ik er een cheapo kleiner setje bij van Bo-camp, zal wel niet dezelfde kwaliteit zijn, maar daar is de prijs ook naar.
Ik krijg vandaag hotel kwaliteit keramische pannen opgestuurd van een maatje uit Belgie, schijnt beter te zijn dan teflon voor de gezondheid.
Maarja met af en toe kamperen kan het misschien niet zon kwaad beetje gif door je eten. Ik zocht al een tijdje iets anders en ben benieuwd naar keramisch.
Dit kan (ik zeg KAN) kankerverwekkend zijn.Ik heb van iemand een 5 delig Tefal Bivouac Hiking / Camping / Trekking
Panneset gekregen dat is voorzien van een Anti aanbak laag .
Bij enkele pannetjes zitten wat kleine krasjes die door de Teflon laag heen zijn .
Kan dit kwaad of valt dat wel mee bij verder gebruik ?
Bekijk bijlage 5549 Bekijk bijlage 5550 Bekijk bijlage 5551
Er is daar al een lied over gemaakt.
( stukje tekst uit het lied)
Je moet een man zijn
om te weten of het kan
zonder krassen snijden in een tefal pan.
Hierbij toch even een link.
Ik vind het teveel beschadigt om een risico te nemen . Op de foto's lijkt het mider dan het in werkelijkheid is .
Misschien dat het wel mee valt voor volwassenen ? Maar toch .
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/25353-het-gevaar-van-teflon-en-antiaanbaklagen.html