@Ray Daar gaan we weer, alweer een slapeloze nacht...!
OK, grapje, want als mens niet geschift zou zijn, dan zou die helemaal niet slapen.
En nu we het sowieso wel zijn, gaan we straks heerlijk te bed.
Hierbij dan alvast een eveneens passend verhaaltje, voor het slapen gaan...
Binnenkort gaan we op vakantie natuurlijk.
Waarheen, ver weg of toch maar dichterbij, nu met al die onrust inde wereld...?
Weet je wat, we gaan naar Spanje!
Online vinden we een aardig appartement
https://www.booking.com/searchresults.nl.html?aid=339152;label=palomares-RHEEFlDSLFEHSi8emViWLgS151867849419l:ta12:ac:ap1o1:neg:fi:tikwd-270262193:lp9064647:li:dec:dm;sid=bc4f003545debd0eafbebadfe589764a;city=-395263;hyb_red=1;keep_landing=1;redirected=1;redirected_from_city=1;source=city;src=city&gclid=CJ3mo472uNMCFUS4GwodCH0EiQ&
Leuk, het heeft een zwembad, en is vlakbij het strand...
En zelfs de allerkleinste kinderen zijn
!
En het ligt inderdaad niet ver van het strand!
Te gek voor woorden gewoon, want dit is echt een geweldige kans op een stralende:thumbsup: vakantie, voor jong en oud!
Vergelijk de kaartjes boven en onder, en huiver...
In 1966 is hier een B-52 bommenwerper neergestort met vier waterstofbommen aan boord.
De rommel werd over een aardig gebied verstrooid...
Het is nu eenmaal Spanje, dus het opruim-werk moet nog steeds beginnen... echt!
We hebbende de tijd want het spul is 24.000 jaar (halfwaardetijd) hoog radioactief, en daarna nog maar de helft
.
Rondom het appartement ligt zo'n 6.000 m3 besmette aarde en zo'n halve kilo plutonium...
Zo te zien is het appartement precies daar gebouwd waar bom nr.3 een krater had geslagen
Proost en een fijne vakantie...!
Ik bedoel maar, is de mens nu echt geschift of niet? Dat eerste is nu wel bewezen lijkt me, maar misdadig past ook nog wel wat de overheid en vakantie-industrie daar betreft, lijkt me zo.
http://www.independent.co.uk/news/w...-most-radioactive-town-in-europe-2198466.html
Shocking... En dan de laatste alinea van dat artikel ...
"The locals themselves are simply sick of the whole issue: angered that their agricultural produce, like Palomares's fine-tasting raf tomatoes, has to be sold under false labels, annoyed that a natural tourist trap has become a byword for nuclear incidents, and, above all, worried that a clean-up programme costing at most ¤30m has not yet gone ahead."
Lust u nog Spaanse tomaten
?
http://abcnews.go.com/International...time-us-dropped-nukes-spain/story?id=36322038
Ray, ik vond jouw link een :thumbsup
rima eye-opener. Ik heb in het verleden meer gelezen over bijna-man-made rampen (met kernwapens). Er zijn er veel meer geweest dan de 6 die worden aangegeven, tenminste als ik de informatie moet geloven die openbaar is. En dan hebben we het nog niet over wat "het nieuws niet heeft gehaald"...
Ik moet er ergens nog een (Engelstalige) PDF over hebben, en plaats wel een link zodra ik het vind...
Ik vond dit wel in het draadje passen, want is ook bloody shocking, en is wel heel erg dichtbij.
Je zou er maar een vakantie boeken... Hee, misschien is het iets voor een SC; wie dat overleeft kan immers alles aan?!
Tot slot nog een idee van het effect als e.e.a. toen zou zijn geëxplodeerd... Fallout tot ver Frankrijk in (en erger)...