Op zich vind ik het idee wel leuk en het toont aan dat er in de VS duidelijk een markt voor is.
Nu ben ik zelf een potten en blikken verzamelaar die goed bewaard ook wel 25 jaar meekunnen. Echter wanneer je ook "lekkere" maaltijden wenst zul je zelf moeten gaan wecken.
Ooit heb ik overwogen om dit op kleine commerciële basis te doen, maar in Nederland is hier nauwelijks een markt voor en mensen hebben gewoonweg geen geld over voor kwalitatief hoogwaardig voedsel.
Ik zal een voorbeeld geven. Stel we kopen op grote schaal weckpotten in bij de groothandel in Duitsland (en dan bedoel ik minimaal per pallet dus voordelig). Stel we vragen
@Flos om met hoogwaardige ingrediënten zijn befaamde stoofvlees te bereiden en we stoppen die in de weckpotten. Dan hebben we een top product voor vele tientallen jaren houdbaar.
Maar een pot redelijke stoofvlees bij de Aldi kost bijvoorbeeld 3,50€ en die van Flos komt bijvoorbeeld op 5,00€ kostprijs en ook al is deze bewezen beter. Mensen gaan dan meestal toch voor de Aldi variant.