Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@KWA, mijn ruimte is echt heel beperkt, dus paprika's ofzo ga ik echt niet proberen. De kerstomaten vind ik wel een leuk idee, had je nog speciale voeding oid?
Verder staat ook rucola en munt op het lijstje, iemand die daar ervaring mee heeft?
voor munt schijn ik groene munt te moeten hebben (Aldus een ander forum), maar ik zoek dus nog naar verdere info daarover.
Vorig jaar met de zaadjes van de Appie aubergines in de venserbank opgekweekt. Mooie planten, veel gebloeid ook. Maar daar bleef het bij. Ik denk vanwege het gebrek aan bestuiving, want beessies blijven aan de andere kant van de hor....
Ons huiskamerraam ligt pal op het westen. Pas net na de middag komt het zonnetje om de hoek zetten en valt dan op het raam. Voor de zijkamer precies hetzelfde en daar wordt de helft van het raam ook nog eens bedekt door een zonnepaneel Misschien ook eens kijken naar urban farming in het park achter.
Ik heb zelfs ananas, mango,aloe vera en eiken in de vensterbank staan. Alles kan.
Sommige soorten verrekken het achter glas. Bijvoorbeeld Dille, maar dat zijn er idd maar weinig. Toch groeit alles achter modern (dubbel, HR) vensterglas een stuk beroerder dan achter oud, enkel glas.
De coating op glas voor kassen is compleet anders dan die voor ramen woonhuizen.
Je hoeft de zaadjes van de pepers (en dus ook de paprika's) niet persé eerst te drogen voor je ze gaat zaaien. @babs
En speciaal voor het in de vensterbank opkweken van groenten heeft een lid van het Moestuinforum een topic geschreven over lichtbehoefte van de planten. Het gebeurt toch elk jaar weer dat de vele vragen over lange iele bleke plantjes weer op komen duiken en dat mensen daar verbaasd over zijn omdat men denkt dat er in de betreffende vensterbanken toch genoeg licht zou moeten zijn.
http://www.moestuinforum.nl/licht-lichtbehoefte-t12172.html