voor tijdens de re-enactment zoek ik te kunnen koken voor een 4 tal dagen , doch met voeding die zonder koeling ( beschik enkel over een auto koelbox - goed voor drank , niet zo voor voeding).
dus op zoek naar zaken in conserven ( hoewel in elk geval hier in belgie minder en minder winkels dat hebben ) of andere oplossingen om lekker te koken ondanks weinig koeling.
alvast bedankt voor jullie tips
De mogelijkheden zijn zowat eindeloos dus kan je iets specifieker zijn wat je lekker vind?
Rijst/pasta kan je een jaartje of 100 opslaan dus dat zal geen probleem zijn.
Smac/spam voor de eiwitten, maar afhankelijk van de temperatuur in de auto zou je ook wel wat verse eieren kunnen meenemen.
Eieren zou je het beste rond de 4 a 6 graden kunnen bewaren maar een graadje of 25 voor een dag of 5 zou volgens onderzoek (kan even de link niet vinden) geen enkel probleem mogen zijn.
Gedroogde groentes voor nasi/bami en de kruiden zijn ook zeer lang houdbaar.
Maar eigenlijk kan je denk ik alles wel voor een dag of 4 buiten de koelkast bewaren op een paar uitzonderingen na
(kipfilet / verse melk / verse sinaasappelsap / verse vis)
Maar in folie verpakte vis of gerookte vis zal ook makkelijk enkele weken bewaard kunnen worden.
Afbakbrood is ook prima houdbaar voor 1 week.
Kaas is ook geen probleem
Je zou denk ik beter de vraag kunnen stellen wat je NIET voor 4 dagen buiten de koelkast kan bewaren want zowat alle groente/fruit en zelfs vleeswaren vacuüm verpakt zal het prima uithouden voor 4 dagen.
Gedroogde worst is uiteraard ook geen probleem.
Probeer je voedsel wel in handzame porties te verpakken zodat je het niet (na openen) de volgende dag moet weggooien.