Niels
Mankinds only hope
Gisteren begonnen met het project om voedsel te drogen en vacuum te verpakken.
Het gerecht is groene curry.
Ik heb (helaas) half om half gehakt gebruikt, rund zou beter zijn.
Dus, gehakt mooi bakken, totdat het zo droog mogelijk word. Het vet wil je niet (kan je niet drogen).
Hier dus het bakken. In werkelijkheid kwam er nog veel groente bij.
Ik heb het die avond ook als avond aten gegeten, dus de pan water voor de rijst te koken.
Hier is het al bijna droog. Er lag veel meer zeg maar, maar door het drogen houd ik de kleine brokjes over.
Van dichtbij.
De tree er onder lag wat meer op.
Er vanaf gebrokkeld in een bakje (is maar een deel).
In een papieren zak.
Gewoon zo'n zak dus.
Op de papieren zak wat info geschreven met een stift, en in de plastic vacuum zak.
En vacuum.
Dit heb ik tot nu toe gedaan, ik heb het nog niet gebruikt.
Als ik op pad ga neem ik dus een kopje rijst mee (die ik ook nog vacuum ga verpakken), en bovenstaande baal met gedroogde groene curry.
Het is lekker licht in de rukzak.
Wegen zou nu niet eerlijk zijn omdat dit veel meer is dan voor 1 persoon, maar buiten eet ik altijd heel veel, vandaar.
Waarvoor ik dit doe? Langer houdbaar voor de prep, en voor het wandelen, in de rugzak.
Ik denk leuk om hier te delen .
Vragen ideeen en opmerkingen staan vrij (zo lang on-topic).
Het gerecht is groene curry.
Ik heb (helaas) half om half gehakt gebruikt, rund zou beter zijn.
Dus, gehakt mooi bakken, totdat het zo droog mogelijk word. Het vet wil je niet (kan je niet drogen).
Hier dus het bakken. In werkelijkheid kwam er nog veel groente bij.
Ik heb het die avond ook als avond aten gegeten, dus de pan water voor de rijst te koken.
Hier is het al bijna droog. Er lag veel meer zeg maar, maar door het drogen houd ik de kleine brokjes over.
Van dichtbij.
De tree er onder lag wat meer op.
Er vanaf gebrokkeld in een bakje (is maar een deel).
In een papieren zak.
Gewoon zo'n zak dus.
Op de papieren zak wat info geschreven met een stift, en in de plastic vacuum zak.
En vacuum.
Dit heb ik tot nu toe gedaan, ik heb het nog niet gebruikt.
Als ik op pad ga neem ik dus een kopje rijst mee (die ik ook nog vacuum ga verpakken), en bovenstaande baal met gedroogde groene curry.
Het is lekker licht in de rukzak.
Wegen zou nu niet eerlijk zijn omdat dit veel meer is dan voor 1 persoon, maar buiten eet ik altijd heel veel, vandaar.
Waarvoor ik dit doe? Langer houdbaar voor de prep, en voor het wandelen, in de rugzak.
Ik denk leuk om hier te delen .
Vragen ideeen en opmerkingen staan vrij (zo lang on-topic).