Zowel onder Trump als onder Biden ontwikkelt de VS zich in de richting van een totalitaire staat. Trump heeft al duidelijk gemaakt dat hij met het democratisch proces niet veel op heeft.
Biden lijdt m.i. aan Parkinson, gezien de symptomen van stram bewegen, vlakke gezichtsuitdrukking en problemen met het vinden van passende woorden, alsmede vergeetachtigheid.
Hij is slechts een spreekbuis voor de grootbedrijven, in bijzonder het militair industrieel complex, voor wie oorlog (buiten de VS uiteraard) een winstgevend bedrijfsmodel is.
Geen van beiden zou ik de vinger op de nucleaire knop toevertrouwen.
En geen van beiden hebben een vreedzame oplossing voor de schuldenval van de VS voorhanden, die er toe leidt dat de VS hun dollar positie als unieke wereldhandelsvaluta kwijtraakt, waar het zich met alle beschikbare middelen aan blijft vastklampen, tot aan het opofferen van "bevriende naties" aan toe. (zie Nordstream).
Dus ik kan me de "doom & gloom" van de US-preppers wel voorstellen. Ook al betekent de neergang van de VS niet onmiddelijk dat de hele wereld vergaat, maar dat de massa in de zgn. Westerse wereld van VS en vazalstaten terugvalt in armoede en dat het tzt tot een nucleair treffen komt, acht ik een toenemend risico.