• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Waarom denken de US-preppers dat de wereld vergaat?

Red

Senior Prepper
Ik zit op o.a. reddit en het valt mij op dat een ook in de prepperwereld er een kloof onstaat tussen rood en blauw, waarbij de linker fractie zich aan het voorbereiden is voor als die ene man aan de macht komt. Ik heb echt het gevoel dat ik iets mis. De vorige keer dat hij aan de macht kwam was er ook geen burgeroorlog, verging de wereld ook niet. Dus wat is er nu anders? Uiteindelijk is de president ook maar een stro-mannetje van het burgelijke apparaat.
 
En hoe zou de wereld er nu uit hebben gezien als die poging tot staatsgreep van hem was gelukt?
Trump is geen man van democratie, daar heeft ie weinig mee op, zeker niet als het betekend dat ie niet heeft gewonnen.
Hij kijkt verlekkerd naar de manier waarop zijn collega Putin het doet, dát is nog eens een man met kloten!
 
Tja, misschien gebeurt er niks maar ik voel me er ook niet goed bij. Kans dat hij de NAVO opblaast en Orban zal een nieuw vriendje hebben in zijn Oekraine standpunt. Dat lijkt me niet goed voor ons, in de VS zal het effect nogal meevallen omdat Oekraine voor hun nogal ver weg is.

Hetzelfde met Bush en Irak en de massavernietigingswapens, de gevolgen (aanslagen IS) waren voor ons en niet voor de VS.
 
Laatst bewerkt:
Zowel onder Trump als onder Biden ontwikkelt de VS zich in de richting van een totalitaire staat. Trump heeft al duidelijk gemaakt dat hij met het democratisch proces niet veel op heeft.

Biden lijdt m.i. aan Parkinson, gezien de symptomen van stram bewegen, vlakke gezichtsuitdrukking en problemen met het vinden van passende woorden, alsmede vergeetachtigheid.
Hij is slechts een spreekbuis voor de grootbedrijven, in bijzonder het militair industrieel complex, voor wie oorlog (buiten de VS uiteraard) een winstgevend bedrijfsmodel is.

Geen van beiden zou ik de vinger op de nucleaire knop toevertrouwen.
En geen van beiden hebben een vreedzame oplossing voor de schuldenval van de VS voorhanden, die er toe leidt dat de VS hun dollar positie als unieke wereldhandelsvaluta kwijtraakt, waar het zich met alle beschikbare middelen aan blijft vastklampen, tot aan het opofferen van "bevriende naties" aan toe. (zie Nordstream).

Dus ik kan me de "doom & gloom" van de US-preppers wel voorstellen. Ook al betekent de neergang van de VS niet onmiddelijk dat de hele wereld vergaat, maar dat de massa in de zgn. Westerse wereld van VS en vazalstaten terugvalt in armoede en dat het tzt tot een nucleair treffen komt, acht ik een toenemend risico.
 
Trump heeft dit keer meer vertrouwelingen om zich heen verzameld en meer invloed gecreëerd binnen de republikeinse partij. Hoewel de VS vermoedelijk niet binnen 4 jaar instort kan die man dit keer wel een stuk meer kapot maken aan de Amerikaanse democratie en rechtsstaat dan de vorige keer en er is zoals @PBear zegt het risico van economische problemen. Het lijkt me als je in de VS woont geen overbodige luxe om extra te preppen tegen met name maatschappelijke onrust en in mindere mate oplopende prijzen voor voedsel, brandstof en zorg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Red
1. Project 2025 = traject naar authoritaire theocratie.
2. Hoogste gerechtshof heeft president net zo goed als onschendbaar verklaard als hij het tot noodzakelijk onderdeel werk als president kan kletsen.
Onderschrift bij onderstaand filmpje :
Donald Trump’s plan for America is no secret. Beating Trump this November is the only mission. The Lincoln Project invites you to take a peek at the terrible future Donald Trump would impose on America. The Lincoln Project is a leading pro-democracy organization in the United States — dedicated to the preservation, protection, and defense of democracy. Our fight against Trumpism is only beginning. We must combat these forces everywhere and at all times — our democracy depends on it. Don’t forget to like, share, and follow The Lincoln Project on social media below!


Nieuws stukje over uitspraak van hoge rechtshof :
Het Amerikaanse hooggerechtshof heeft maandag geoordeeld dat Donald Trump als oud-president deels presidentiële immuniteit geniet. Daarmee is hij gedeeltelijk onschendbaar tegen strafrechtelijke vervolging voor zijn acties rond de inmenging in de presidentsverkiezingen van 2020 en zijn rol bij de Capitool-bestorming.

Het hooggerechtshof stelt dat oud-presidenten volledige immuniteit genieten voor hun officiële handelingen als president. Daarentegen geldt er geen immuniteit voor onofficiële handelingen, dus voor privédaden.
Het oordeel houdt in dat Trump niet strafrechtelijk vervolgd kan worden als zijn acties onder officiële handelingen van een president vallen. Dat geldt in ieder geval voor zijn gesprekken met het ministerie van Justitie, waarin ze het onderzoek naar vermeende verkiezingsfraude bespraken.
https://www.nu.nl/buitenland/631897...trump-deels-onschendbaar-voor-vervolging.html

En creatief omgaan met definities doet de rest, naast wat executive orders van de president mogelijk maken samen met project 2025 in dit verhaal.

Je zou er zo een samenzwering in gaan zien...
 
Ik kan niet oordelen hoe neutraal the Lincoln Project is. Hoewel deze uit zowel milde Republikeinen als democraten bestaat is het opgericht om anti-Trump te zijn. Dat maakt dat zijn artikelen erg gekleurd kunnen zijn. Dus hoeveel van de info is dan overdreven/incompleet?

Let wel, ik zeg niet dat ik voor Trump ben. Maar juist in die hele informatieoorlog is het vinden van (niet) gekleurd nieuws gewoon heel lastig.

@Henk88 Het is in deze tijd sowieso niet gek om goed voorbereid te zijn. Er speelt overal een heleboel onrust. Maar zoals ik begrijp denken ze echt dat het helemaal fout gaat lopen; burgeroorlog, guerilla tactics, het hele pakket, niet gewoon wat problemen.
 
Kijkende naar deze groep en andere activisten die hun huiswerk doen qua wat is er gaande, hoop ik dat ze zwartkijkers zijn, maar van wat ik hoor aan lokale acties al van mensen (verbieden van boeken op scholen, verbod op evolutietheorie les, geen seksuele voorlichting ... ) zit er tegen de grondwet in fors veel religie al vol in zowel onderwijs als overheid daar. En het onderwijs was al rap aan het verslechteren (al is het hier ook niet zo goed meer).
Basis voor een goed functionerende democratie is goed onderwijs. De burgers moeten de kennis hebben om door de onzin heen te prikken en dus volksvertegenwoordigers te hebben ipv politici en ze bij de les te houden.

Project 2025 kan je ook gewoon googlen trouwens, hele 900? pagina lange draaiboek staat gewoon gratis online.
 
Tsja als je complottheorien er bij haalt en gelooft en over wapens beschikt of beschikken kan dan wordt het vanzelf een bende.
Als ik nu een theorie over Trump lanceer heb ik 50% kans dat die uitkomt.
Probleem is alleen dat niemand zoekt op theorien die NIET uitgekomen zijn.

Als de wereld vergaat heb je aan een wapen ook niets toch ?
Amerikanen zijn nu eenmaal een raar volk.
 
Ik denk dat je de informatie van een complot tot je moet nemen maar er verder niet naar moet handellen. Als een complot uitkomt heb je in iedergeval al de informatie gereed en gerangschikt en loop je al een stukje voor op de rest. Dat scheelt.

Zo ken ik een oudere man die dacht dat er een emp zou plaatsvinden waardoor alle electrische aparaten het niet meer doen, inclusief z'n scootmobiel, dus die heeft maanden met een rollator op z'n scootmobiel rondgereden om toch nog een stukje mobiel te zijn, mocht de rmp komen... angst overheersde wel een beetje natuurlijk, of het gek was ga ik niet oordelen natuurlijk.

En amerikanen. Tja die hebben liever een kilo kogels dan een kilo meel, vreemd vind ik dat niet. Amerika is geindoctrineerd door de wapenhandel, en dat hebben we hier eigelijk ook een beetje met de brandverzekering.
 
En amerikanen. Tja die hebben liever een kilo kogels dan een kilo meel, vreemd vind ik dat niet. Amerika is geindoctrineerd door de wapenhandel, en dat hebben we hier eigelijk ook een beetje met de brandverzekering.
Nederlanders zijn wel oververzekerd ja, ik kreeg zelfs een beetje ruzie met mijn vader omdat ik het onzin vond een reisverzekering af te sluiten voor een weekje Spanje. We gingen hun bezoeken :) Maar ziektekosten zijn verzekerd, mijn huurauto was verzekerd, wat moet ik nog meer verzekeren? Als mijn telefoon kapot valt of gestolen wordt is dat hier ook niet verzekerd en als ik plotseling onverwacht terug moet koop ik zelf wel een ticket.

Dat met Trump gisteren zal ook wel weer iemand zijn die denkt dat de wereld vergaat als Trump aan de macht komt. Missie mislukt, want ik denk dat hij er hierdoor alleen maar sterker uit komt (hele tijd met zijn vuist in de lucht in het nieuws met een bebloed gezicht).
 
Terug
Bovenaan