In een weck-enthousiastelingen facebook groep was te lezen dat je water ook prima kunt wecken. Dit is uiteraard niet om water te zuiveren, maar meer om al zuiver (kraan)water schoon te maken voor opslag. Na het wecken is iets in principe jaren (als niet tientallen jaren) houdbaar. Nu zijn de standaard glazen flessen allicht ietwat inefficient qua ruimte, maar dit is zeker wel iets wat ik van plan ben te doen, mocht de drinkwatervoorziening er mee op dreigen te houden. Als ik dan paar tientallen liter kwijt kan (de lege potten heb ik wel staan) hebben we in elk geval genoeg om voor onszelf en de buren om het een tijd te overbruggen.
Nu heb ik beproefd dat in dit forum men niet al te hard staat te springen om wecken (menig etensdraadje zegt "wecken is geen optie) maar toch wilde ik vragen of hier iemand is die ervaring heeft met het wecken van water én het wecken in jerrycans want die zijn lekker ruimte-efficient.
Nu heb ik beproefd dat in dit forum men niet al te hard staat te springen om wecken (menig etensdraadje zegt "wecken is geen optie) maar toch wilde ik vragen of hier iemand is die ervaring heeft met het wecken van water én het wecken in jerrycans want die zijn lekker ruimte-efficient.