Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste @johan2,
Met zowel de Sawyer als de Lifestraw kan je alleen drinken terwijl je naast de bron staat, als je een veldfles erbij hebt kan je die ook vullen met gefilterd water zodat je onderweg kan drinken (waar je misschien kilometers lang verder geen waterbron tegenkomt). Bovendien houden zowel de Sawyer als de Lifestraw geen virussen tegen, en die krijg je alleen maar dood door het water te koken of chloor(tabletjes) te gebruiken. En daarvoor is het ook weer zeer handig om een (stalen) veldfles te hebben.
Overigens zegt men wel eens dat je je in Europa geen zorgen hoeft te maken over virussen, maar dat is maar ten dele waar. Als je water haalt uit een sloot waar een dood dier in ligt (mogelijk zonder dat je het doorhebt), kan daar maar zo een virus in wonen. Ook water uit een regenton kan virussen bevatten (die daar via uitwerpselen van zieke vogels zijn gekomen).
Kortom, als je je geen zorgen hoeft te maken over virussen in het water, en ook nooit onderweg hoeft te drinken, dan kan je prima toe met uitsluitend de waterfilters.
PS. Toevallig heb ik zelf net een oefening gedaan met water koken in mijn stalen veldfles op een open vuur, zie hier voor een kort verslagje: https://www.preppers-shelter.nl/for...reppen-gedaan-vandaag.343/page-103#post-81212
Welke virussen komen los voor in het water?
@Ray > stel, ik ga naar noorwegen. Daar zitten naar verluid nogal wat lemmings en daar adviseren ze om het water uit de beek te koken voor consumptie. Maar hier in nl hoeft dat dus eigenlijk niet volgens jou?