Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zijn er bepaalde setjes die je kan gebruiken om de kwaliteit van het water te meten?
Om de graad van vervuiling te bepalen of om de pH waarde te meten?
Echt testen van water is voor de particulier een probleem. PH(zuurgraad), EC(electrische geleiding) en evt DH(duitse hardheid) is niet zo'n punt.
PH en EC meters kun je bv bij Ali kopen. Zijn daar niet zo duur, als de professionele apparaten. Maar werken goed. Helemaal als je ze met een testvloeistof ijkt.
Voor de rest moet je, zoals @Jannes al schreef, naar een lab.
Gisteren was ik in de buurt van Rotterdam @Jannes en ik zag het water in de slootjes.
Stel je voor, ik strand daar met mijn auto en ik heb een Sawyer mini bij me, die filtert prima maar ook niet alles.
Dan zou ik graag willen weten wat er in dat water zit en of ik het veilig kan filteren.
Die kende ik nog niet, maar het lijkt me wel een oplossing. ziet er goed uit.Dan is het in de bewoonde gebieden misschien beter om een Sawyer S3 bij je te hebben?
Dan is het in de bewoonde gebieden misschien beter om een Sawyer S3 bij je te hebben?