Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil een dompelaar aanschaffen die tot max 500ml water tot kookpunt kan brengen in een redelijke tijd.
Er zijn dompelaars van 150 tot 2000W te koop...
Hoeveel wattage heb ik nodig?
Ik heb er inderdaad eentje besteld op 12 volt, voor in de auto.
Waarschijnlijk neem ik er ook eentje bij van 500W of 1000W voor die gevallen dat er een stopcontact in de buurt is![]()
Daar heb je een punt @joepmeloenMaar... waarom niet een waterkoker dan?
Dompelaar wordt heet en dan moet je hem ergens neerleggen om af te koelen... waterkoker is er ook op 12 volt.
Maar... waarom niet een waterkoker dan?
Dompelaar wordt heet en dan moet je hem ergenst neerleggen om af te koelen... waterkoker is er ook op 12 volt.
Omdat een waterkoker groter is en niet in mn BOB noch in mn voedsel-koffertje past
En een dompelaar kan ik (samen met water natuurlijk) rechtstreeks in mn thermosfles steken en wat ik niet meteen gebruik blijft dan nog uren heetMet een waterkoker heb je dat niet.
Iets heel anders misschien is het veel handiger om een kook toestelletje te kopen met alle spulletjes er in, daar kan je verschillende brandstoffen in gebruiken.
Pathfinder RVS Zweedse Kookset 3-Delig,
Decennia lang was de Zweedse Kookset een hoofdbestanddeel voor Scandinavische soldaten om voedsel te koken en koffie te zetten.
Deze set werd beschouwd als een all-inclusive kampkeuken.
De gehele set is stapelbaar en past precies in elkaar.
Kan rechtstreeks op een brander of op het vuur/kolen verwarmd worden.
De Set bestaat uit:
€109,36 €119,99-9%
- - Koekenpan
- - Stoofpan
- - Stove met Windscherm
- -Wordt geleverd zonder alcoholbrander!
- Gewicht: 965 gram
Hoogte: 17,8 cm
Breedte: 17,8 cm
Diepte: 12,7 cm
Inhoud pan 1: ca. 1400ml
Inhoud pan 2 (met D-ringen aan het handvat): ca. 550ml
Je kan er nog een mok bij kopen die in de set past dan is het compleet.
- SKU: 403840
https://www.bushcraftshop.nl/zweedse-kookset-3-delig-rvs.html?
In de mok kan je ook nog aanmaak spulletjes doen in een stevig plastiek afsluitbare zakje.
Ik heb even gekeken: bijvoorbeeld:
https://www.amazon.nl/Elektrische-W...dc-9320-4ec9fcaa64fe&pd_rd_i=B0CSDJFQ8B&psc=1
Deze is 24cm hoog x 7cm x 7cm, ik denk dat ze dan de verpakking bedoelen, anders hadden ze de diameter wel genoemd?
Maar goed er zijn vast betere, goedkoperdere etc.. dit was even een voorbeeld. Thermosfles met waterkoker functie voor max 500ml komt aardig in de buurt voor wat je wilt denk ik.
Iets heel anders misschien is het veel handiger om een kook toestelletje te kopen met alle spulletjes er in, daar kan je verschillende brandstoffen in gebruiken.
Pathfinder RVS Zweedse Kookset 3-Delig,
Decennia lang was de Zweedse Kookset een hoofdbestanddeel voor Scandinavische soldaten om voedsel te koken en koffie te zetten.
Deze set werd beschouwd als een all-inclusive kampkeuken.
De gehele set is stapelbaar en past precies in elkaar.
Kan rechtstreeks op een brander of op het vuur/kolen verwarmd worden.
De Set bestaat uit:
€109,36 €119,99-9%
- - Koekenpan
- - Stoofpan
- - Stove met Windscherm
- -Wordt geleverd zonder alcoholbrander!
- Gewicht: 965 gram
Hoogte: 17,8 cm
Breedte: 17,8 cm
Diepte: 12,7 cm
Inhoud pan 1: ca. 1400ml
Inhoud pan 2 (met D-ringen aan het handvat): ca. 550ml
Je kan er nog een mok bij kopen die in de set past dan is het compleet.
- SKU: 403840
https://www.bushcraftshop.nl/zweedse-kookset-3-delig-rvs.html?
In de mok kan je ook nog aanmaak spulletjes doen in een stevig plastiek afsluitbare zakje.
Van 283 K naar 373 KDe soortelijke warmte van water is 4,2 joule per gram per graad.
Dus als je 100 ml water wilt opwarmen van 10 tot 100 graden heb je nodig 100x4,2x90=37800 Joule
Een verwarmingselement van 1000 Watt levert je 1000 Joule per seconde op.
Dit betekent een tijdsduur van 37800/1000 =37,8 seconden.
In tabelvorm voor verschillende wattages en waterhoeveelheden:
Bekijk bijlage 27796
.... hoe groter hoe beter.