F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk , misschien meerdere verassende meningen omtrent de aanschaf van een bepaald model / type jas wanneer je echt er van tussen moet .
En misschien zelfs een grote afstand .
Dit in combo met een BOB ( je) .
Hoofdredenen om aan dit Topic te beginnen is dat ik struikel over de jassen .
Als een magneet lijken ze mij aan te trekken .
Ik hou van degelijk , en jassen een bepaald jaargetijde dienende . Iets het juiste kunnen pakken ,voor dat moment .
Poeh , dat zijn inmiddels veel jassen geworden .
Mijn voorkeur gaat nu naar iets met veel zakken , licht , geruisloos , sterk , ventilerend , ademend , sneldrogend Eigenlijk zo doordacht mogelijk en te benutten het hele jaar door .
Maar ook niet TE opvallend en toch een vorm van kunnen opgaan in je omgeving .
Mijn keuze wordt waarschijnlijk een Smock type jas . Of ( Barbour ) Waxjas . Maar Smock jassen die zijn er zoveel En ik ben er nog niet uit .
En ik wil het eventueel gaan verven in juiste , wat heet juiste kleur .
Ook even uitproberen met wat bevalt .
Zo kun je misschien van 15 naar 3 jassen
Dat ik een jas met veel zakken wil is vooral gerelateerd aan het feit dat je misschien een BOB ( tijdelijk ) moet achterlaten of toch iets meer op de man wil dragen . Niet in een tas . Even gemakkelijk wil bereiken en blindelings direct kunt pakken . Om onderweg nuttige kleinere vergaarde spullen vlug weg te stoppen .
Vele Militairen heb zo ook al vaak hun complete rugzak met inhoud moeten achterlaten . Noodgedwongen daar een heuse BOB je flink ophoud in sommige situaties en gebieden .
Wat zie jij als de ultieme allround jas en in wat voor print .
Wat beveel je aan , wat bevalt je nu al en zou je direct aantrekken in combo ( meerlaags? ) met die jas , en wanneer je echt ( vlug ) uit de voeten moet
Vandaag heeft mijn Vrouw mij effe iets bijgebracht En dat is dat ze haar eigen jas niet meer kan vinden aan de kapstok en dat het Hang gedeelte in de kast volgestouwd zit met dikke Donsjassen en verdere degelijke modellen .
Dat ze in de Kelderkast niets meer ziet omdat Jassen het licht tegenhouden .
Ik ga dus ruimen . Vele dikke winterjassen gaan sowieso in dozen naar de zolder .
Ze heeft namelijk gelijk !
Dus alleen gerelateerd aan " ik moet uit de voeten en ik trek ( dit handige nuttige ) jasje aan !
En misschien zelfs een grote afstand .
Dit in combo met een BOB ( je) .
Hoofdredenen om aan dit Topic te beginnen is dat ik struikel over de jassen .
Als een magneet lijken ze mij aan te trekken .
Ik hou van degelijk , en jassen een bepaald jaargetijde dienende . Iets het juiste kunnen pakken ,voor dat moment .
Poeh , dat zijn inmiddels veel jassen geworden .
Mijn voorkeur gaat nu naar iets met veel zakken , licht , geruisloos , sterk , ventilerend , ademend , sneldrogend Eigenlijk zo doordacht mogelijk en te benutten het hele jaar door .
Maar ook niet TE opvallend en toch een vorm van kunnen opgaan in je omgeving .
Mijn keuze wordt waarschijnlijk een Smock type jas . Of ( Barbour ) Waxjas . Maar Smock jassen die zijn er zoveel En ik ben er nog niet uit .
En ik wil het eventueel gaan verven in juiste , wat heet juiste kleur .
Ook even uitproberen met wat bevalt .
Zo kun je misschien van 15 naar 3 jassen
Dat ik een jas met veel zakken wil is vooral gerelateerd aan het feit dat je misschien een BOB ( tijdelijk ) moet achterlaten of toch iets meer op de man wil dragen . Niet in een tas . Even gemakkelijk wil bereiken en blindelings direct kunt pakken . Om onderweg nuttige kleinere vergaarde spullen vlug weg te stoppen .
Vele Militairen heb zo ook al vaak hun complete rugzak met inhoud moeten achterlaten . Noodgedwongen daar een heuse BOB je flink ophoud in sommige situaties en gebieden .
Wat zie jij als de ultieme allround jas en in wat voor print .
Wat beveel je aan , wat bevalt je nu al en zou je direct aantrekken in combo ( meerlaags? ) met die jas , en wanneer je echt ( vlug ) uit de voeten moet
Vandaag heeft mijn Vrouw mij effe iets bijgebracht En dat is dat ze haar eigen jas niet meer kan vinden aan de kapstok en dat het Hang gedeelte in de kast volgestouwd zit met dikke Donsjassen en verdere degelijke modellen .
Dat ze in de Kelderkast niets meer ziet omdat Jassen het licht tegenhouden .
Ik ga dus ruimen . Vele dikke winterjassen gaan sowieso in dozen naar de zolder .
Ze heeft namelijk gelijk !
Dus alleen gerelateerd aan " ik moet uit de voeten en ik trek ( dit handige nuttige ) jasje aan !