F
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@frans81:
Ik denk een 500cp ex bundeswehr.
Van de dump ?
Indien met stalen transportkist een mooie aanwinst.
Twee opties:
1) probeer zo als ie is of ie het doet
2) haal hem eerst uit elkaar vervang de pakkingen en probeer hen dan. Voordeel van 2 is is dat je ook meteen weet hoe ie werkt. Of zou moeten werken (nadeel)
Hij ziet er wel wat ruig uit en je mist de brander zo te zien. Terug en een betere eisen !
Heb je ook de reserveonderdelen er bij ? en wat kousjes ?
Verdre alleen petroleum gebruiken.
Lest best: succes met opstarten en doe dat dan buiten, hé.
Mist de brander .
Waar hoort dat ding te zitten?
Hoe ziet dat eruit bij deze lamp
?
Bovenin zit een kop met gaatjes .
Nee niet van Dump .Carbood sale vandaag .
Nederlandse handleiding voor de Petromax: PDF
Als je een kop met gaatjes hebt dan is dat de "brander". Tussen haakjes wat dat is eigenlijk aleen het eindstuk.
Het is nummer 138 - 3
Glas:
Voorzichtig inpakken en meegeven aan Stuudje dit weekend. Dan krijg je van een andere ;-)
Auer P40 geeft aan dat het een oud glas is.
Knop draait inderdaad rond is niet meer dan een extender, de naald gaat op en neer en de (voet)klep onderaande aanzuigbuis gaat open/dicht.
Kijk en/of voel voorzichtig of de naald er ook uit komt, uit de sproeier.
Gooi de tank even vol en weer leeg en kijk of ie erg vervuild is van binnen.
Zo niet gaan met dat ding.
Eerst even zonder glas en kap. en gewoon voorverwarmen met spiritus. Maar je hebt geen bakje daarvoor dus dat wordt de rapid uitproberen.
Pomp werkt wel ?
Ga je naar zeeland, neem hem mee, er is vast iemand die hem aan de praat krijgt ;-)
Grappig is dat iedereen altijd de oudste lamp wil hebben.
Ik ook hoor, maar de fabrikant wilde altijd het nieuwste model op de markt hebben met de nieuwste uitvindingen.
Dus patenten zijn een goede indicatie vanaf wanneer bv de rapid modellen op de markt kwamen. Het basis model wat wij nu kennen is al van net na de oorlog.
Nope, alleen de markeringen op het glas zijn oud. Auer was de glasmaker voor Schott. Heb je een oude lamp, wil je een oud glas.
Hoewel dit ook eigenlijk niets zegt. Een paar jaar geleden zag je gewoon op nieuwe lampen een gals zitten met E&G markering. Wat niet inhoud dat de lamp voor 1945 gemaakt is.
Je hebt gezegd dat de lamp lang buitenw as, de verkleuring van de knoppen wijst daar ook op.
Voor datering verwijs ik je graag naar deze link op www.petromax.nl ;-)
Ik heb daar ooit eens wat bij elkaar gezet.
Verder ben ik altijd zere sceptisch wat datering aan gaat. Alle onderdelen zijn nl. uitwisselbaar. Is het verroeste branderhuis nog gemerkt ?
Zonder markering > chinees, butterfly, red heart of anchor.
Maar ik zie en mat grijze lamp dus ik ga er van uit ex bundeswehr. Koppies waren blauw of zwart en verkleuren richting bruin.
@frans81 : und ?
grrmmebbblll schrijf effen op je hand , voorhoofd en op een stuk papieer voor in je portnemoneebeurs : IK MOET ALLEEN PETROLEUM KOPEN !!
VERKOOP MIJ ALLEEN PETROLEUM (deze is speciaal voor op je voorhoofd)
BBQ: leuk, maar geeft geen licht, zwaar, en je hebt er al een (gokje)
Petromax, geeft licht , warmte en als je handig bent kan je er ook op koken...
Dat met die petroleum dat komt vooral doordat ze het hier ( Tot nu toe ) nergens hebben .
Gevraagd heb ik het dus al ergens
Moest nog naar de Boerenbond en dat komt er iedere keer niet van
DHDA