• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wijn als ruilmiddel?

Doperwt

Senior Prepper
In sommige lijsten staat alcohol, tabak en chocolade als ruilmiddel.

Omdat ikzelf niet vaak drink, en niet rook, en soms wat snoep, heb ik niet heel veel in huis om te ruilen. Tabak zou ik sowieso niet doen omdat het veel te duur is en ook snel kapot kan gaan. Chocolade vind ik soms wel lekker maar zou dat niet echt in een noodpakket hebben en ben meer van hartige dingen.

Alleen een paar flessen wijn zou ik dan nog wel extra willen hebben omdat ik dit zelf dan nog kan opdrinken, maar kan het ook als ruilmiddel gebruikt worden? Wijn is niet zo duur per doosje (3 tot 4 euro per fles) en kan dan best wel twee doosjes een keer meenemen. Ik doe dan rode wijn omdat je dit niet echt koud hoeft te drinken en lust dat ook nog wel, maar heb liever witte wijn. 🍷

Groetjes.

Ik denk dat dit een oud lijstje is, steeds minder mensen roken en mensen drinken minder dan vroeger. Maar als je wijn als ruilmiddel wilt gebruiken denk ik inderdaad dat je beter rode wijn kunt hebben (want die hoeft inderdaad niet koud en er wordt ook veel meer rode wijn gedronken).

Maar om eerlijk te zijn, ik zou niet weten met wie ik die wijn zou moeten ruilen hier. Chocolade misschien? Hmm, witte of bruine ;)

Ik heb een fles goedkope whisky in mijn busje liggen.
Bij een eventuele brandstof tekort zou een trukker mij wel een paar liter diesel willen ruilen voor de fles whisky zodat ik weer effen verder kan.

Ik heb een fles goedkope whisky in mijn busje liggen.
Bij een eventuele brandstof tekort zou een trukker mij wel een paar liter diesel willen ruilen voor de fles whisky zodat ik weer effen verder kan.

Wil je 1 liter petroleum ruilen tegen 1 liter whiskey? ;)

Momenteel wil ik niets. Maar ik weet zeker als ik een x aantal hoeveelheid diesel vraag aan een trukker dat ik niets zal krijgen. Maar bied ik heb een fles sterke drank aan in ruil dat de onderhandelingen verder gaan.

Ik zou eerst zorgen dat mijn eigen prepskils en tools en ook de voorraden op orde zijn. Goed dat je erover nadenkt, maar laat het verzamelen van ruilmiddelen even rusten. Je zal zien dat wanneer je eenmaal goed bezig bent met verzamelen van je tools en aanleggen van voorraden het best veel ruimte in beslag neemt. Nog los van de kosten die ongemerkt best hard kunnen oplopen.

Ik ga ook geen wijn meer kopen, maar kwam dit onderwerp in een lijstje tegen dus zodoende dat ik het mij afvroeg. Was het wel makkelijk geweest dan had ik de volgende keer in Duitsland wat wijn meegenomen, maar liever ook niet omdat ik amper drink en er zelf niet heel veel mee kan.

Bedankt voor het advies iedereen!

Terug
Bovenaan