Sabrina
Senior Prepper
Eén van de mogelijke shtf scenarios waarvoor ik prep, houdt in dat ik een tijdje verstoken zal zijn van de gemakken van de alledaagse maatschappij (supermarkt, ziekenhuis, etc). Stel nu dat ik (of iemand uit mijn groep) in the middle of nowhere een behoorlijke verwonding oploopt. Het verzorgen daarvan zal met mijn gedateerde ehbo/zhkh kennis wellicht nog wel lukken, maar er is natuurlijk een enorme kans op wondbesmetting. Als je dan de komende dagen/weken niet bij een ziekenhuis kunt komen, zou dat wel eens een gevaarlijke situatie kunnen worden.
Je kunt natuurlijk geen voorraad tetanus of antibiotica inslaan (toch?) dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er alternatieven zijn. Uiteraard ken ik de Dettol-achtige middelen, en ook alcohol kan desnoods worden ingezet. Maar als iemand ècht een nare wond oploopt (tijdens het zoeken naar voorraden in een deels ingestort pand uitglijden, vallen, en op een uitstekend stuk oude leiding terecht komen dat zich deels in het lichaam boort - laatst gezien op youtube in één of ander shtf-filmpje, brrr) dan neem ik aan dat je niet zo ver komt met Dettol.
Wie durft...?
Je kunt natuurlijk geen voorraad tetanus of antibiotica inslaan (toch?) dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er alternatieven zijn. Uiteraard ken ik de Dettol-achtige middelen, en ook alcohol kan desnoods worden ingezet. Maar als iemand ècht een nare wond oploopt (tijdens het zoeken naar voorraden in een deels ingestort pand uitglijden, vallen, en op een uitstekend stuk oude leiding terecht komen dat zich deels in het lichaam boort - laatst gezien op youtube in één of ander shtf-filmpje, brrr) dan neem ik aan dat je niet zo ver komt met Dettol.
Wie durft...?