• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Woodland Saracen met gat erin . Hoe te plakken

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals menigeen wel weet krijg je bij de aankoop van een rugzak wel eens een extra lapje Cordura . Dit in dezelfde kleur als de rugzak .
Zo ook kreeg ik dat bij een Saracen .
Maar het fraaie is dat je er geen lijm bij krijgt !
Mijn vraag is dan ook " met welke lijm kan ik Cordura op Cordura lijmen ? Dus een lapje in de zelfde kleur .
Vergeet aub niet dat er coating op de achterzijde van zo'n bijgeleverd lapje zit .
De op te knappen Woodland is een originele Lowe Alpine Saracen uit 6 / 2005 die zo van het slagveld komt en een heel verleden heeft .
Oa granaat scherf door Topvak . Slijtage plekje onderzijde bodem moet ook geplakt worden . Ook moet er een nieuw handlus op . Het Handvat net boven het Torso verstel gedeelte tussen de schouderbanden . Tevens is er 1 stiksel los van de linker schouderband . Topvak was al terplaatse destijds met naald en garen lala gefikst . Zie laatste foto .
Later meer over deze Veteraan in ruste haha .

14871036942451119889981.jpg 1487103753666488800425.jpg 14871037787781895707144.jpg 1487103801641-1215106525.jpg

Weet niet of ik het mag plakken volgens de forum regels maar doe het lekker toch :D

http://www.ehow.com/how_4699608_repair-cordura.html

Heb een winterjas in camouflage en die lapjes die er bij zaten kan je er op strijken, weet niet of dat ook het geval is met de rugzak.

Bedankt !
Voor wat betreft die bijgeleverde lapjes haha
Die zaten dus niet bij deze Te reparen Woodland pfff
. Dat kreeg ik oa wel bij de nieuwe Saracen OD .
Maar dat ga ik niet gebruiken voor deze Lowe Alpine Woodland versie .
Natuurlijk had ik al wat mogelijkheden via www gevonden .
Maar een persoonlijke ervaring van iemand met ook een kapotte rugtas van veel zwaarder materiaal ben ik niet tegengekomen op Nl gerelateerde sites .
Dat hufterproof cordura staat in een waar contrast vergeleken met het Burger type Cordura / Rip Stop nylon rugzakken .
Die zijn veel dunner .

Laatst bewerkt door een moderator:
Tear - aid ga ik waarschijnlijk de binnenkant mee doen waar opnieuw gestikt wordt en een gedeelte van binnenzijde het te fiksen Topvak .
Vanmiddag fiets ik even naar een Turks naai atelier en laat de schade zien . Daar fiksen ze nog iets voor weinig en dat doen ze netjes . Die tip kreeg ik vanmorgen via W.App van iemand in mijn kennissenkring .
Even een ( is 2 ) link met info over het Tear - aid spul .

http://www.tear-aid.nl

http://www.zeilmakerijshop.nl/pd-13...aid_reparatie_set_a_voor_doek_en_stoffen.html

Het grootste nadeel is dat er weer een vorm van valuta mee gemoeid is .
Onze naaimachine kan oa de schouderband niet onder het voetje en is ook te licht voor een dikke hijslus eraan te naaien pfff .
Tear-rip kost ook weer pl/min 15 euro en ruilen doen ze niet in de winkel haha ..

Helaas is de afstand nu een probleem, want onze machine vreet alles. Het is een semi industriële machine.

Heb eens een cordura broek gehad, was dar niet zo kapot van eigenlijk. De broek had snel last van slijtage tussen de benen(typisch vrouwen ding :p)

Ik repareer van alles met goede handnaaiapparaat en gebruik vaak vissnoer mooi sterk en aardig slijtvast en neemt de kleur aardig over van de stof of leer.

Jaren geleden had ik de Bison Marathon (vloeibaar_rubber) ontdekt daar heb ik hele leuke dingen mee gedaan, ook dus allerlei reparaties en met leer bewerking ging ik de kopse kant er mee insmeren en afwerken met schutpapier van dubbelzijdig plakband, die kan je er later heel makkelijk afhalen, en de afwerking kan verrassen mooi er uit zien, en het is bovendien aardig slijtvast.

Voor de boven genoemde reparatie zou ik zowel de twee delen insmeren als ook de binnenkant en dat met wat druk samen persen zodat het goed door de stof heen gaat probeer te voorkomen dat het ook aan de buiten kant te zien is, misschien er een dikke grasplaatje afdekken kan je zien wanneer het er door heen wil komen dat de druk stabiliseren.

De mogelijkheden zijn veel,,,,,, met een beetje moeite goed over geschreven.
Bison Rubber repair 50 ml

Reparatiepasta voor het repareren, beschermen en waterdicht maken van 1001 zaken. Ideaal voor het lijmen, afdichten en opvullen van: rubber, leer, textiel, neopreen, diverse kunststoffen (zoals Hypalon®), hout, metaal of keramiek. Uitermate geschikt voor het repareren van: (sport)schoenen (zolen en hakken), laarzen, handschoenen, slippers, (hockey)sticks, opblaasbare voorwerpen (zoals boten, luchtbedden) van rubber of zacht PVC, regenpakken, reistassen, wetsuits, duikuitrusting, tenten, (paarden)zadels, decoratie-artikelen, autolichten en het verstevigen van stiknaden. Ook voor het opvullen van naden en kieren.
https://www.oo-ijzerwaren.nl/contents/nl/d1365_Bison_Marathon_(vloeibaar_rubber).html

Terug
Bovenaan