• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zilveren munten worden duurder (in Duitsland)

Mayo

Last (wo)man standing
Onderstaand ontving ik via een email van de duitse webwinkel waar ik vaak mijn PM's koop.
Voor het leesgemak ook even vertaald naar het Nederlands.

Zilveren munten worden duurder - differentiële belasting wordt gedeeltelijk afgeschaft
Vanaf 2025 wordt het belastingverschil voor nieuwe zilveren munten afgeschaft omdat de Duitse regering een EU-richtlijn zal implementeren om de btw-tarieven te harmoniseren. Als gevolg hiervan zullen nieuwe zilveren munten belast moeten worden tegen het standaardtarief en ongeveer tien procent duurder worden.

Zal het niet langer mogelijk zijn om zilveren munten met differentiële belasting aan te bieden?
Ja, het zal nog steeds mogelijk zijn om zilveren munten met differentiële belasting aan te bieden. Dit zal echter alleen het geval zijn als ze afkomstig zijn van particuliere aankopen door onze klanten. De beschikbaarheid zal hierdoor natuurlijk beperkt zijn.

Uiteraard zullen wij onze voorraden dit jaar blijven aanvullen met vers geslagen zilveren munten met belastingverschil, zodat u zo lang mogelijk kunt profiteren van het resterende prijsvoordeel.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

Silbermünzen werden teurer Differenzbesteuerung fällt teilweise weg

Ab 2025 fällt die Differenzbesteuerung für neue Silbermünzen weg, weil die Bundesregierung eine EU-Richtlinie zur Harmonisierung der Mehrwertsteuersätze umsetzen wird. Das hat zur Folge, dass neue Silbermünzen regelbesteuert von uns angeboten werden müssen und ca. zehn Prozent teurer werden.

Können Silbermünzen jetzt gar nicht mehr differenzbesteuert angeboten werden?​

Doch, es wird auch weiterhin möglich sein, Silbermünzen differenzbesteuert anbieten zu können. Das allerdings nur dann, wenn diese aus privaten Ankäufen von unseren Kunden stammen. Die Verfügbarkeiten werden sich dadurch natürlich limitieren.

Natürlich werden wir unsere Lager in diesem Jahr auch noch weiterhin mit prägefrischen differenzbesteuerten Silbermünzen auffüllen, damit Sie so lange wie möglich von dem noch vorhandenen Preisvorteil profitieren können.

Einde margeregeling voor nieuwe zilveren munten

https://www.hollandgold.nl/btw-op-zilveren-munten-vanaf-2025/

"Betaal ik btw op zilveren munten?

Ja, vanaf 2025 wordt er 21% btw gerekend over de verkoop van zilveren munten. De btw regeling voor zilveren munten wordt namelijk in Europa voor alle landen gelijk getrokken. In Nederland eindigt hierdoor de margeregeling op 1 januari aanstaande definitief voor alle nieuwe zilveren munten (vanaf 2025). Bestaande zilveren munten (voor 2025) zullen ook ná 1 januari onder de margeregeling verhandeld worden. Hierdoor zijn diversejaartallen van de zilveren munten voordeliger dan de nieuwe jaartallen. "

Ah, een belangrijk onderscheid 👍
"Bestaande zilveren munten (van vóór 2025) zullen ook ná 1 januari onder de margeregeling verhandeld worden"

Terug
Bovenaan