Ja, wat een geklooi allemaal. Ik weet wel dat het voor mij ondertussen super lastig is geworden om niet overal gevolgd te worden.
Als ik even de VPN niet aan heb dan komen de reclames weer op wat ik zocht. Nu staan alle websites vol met oliebussen van Ballistol.
Ik vind het echt een maatschappelijk probleem dat de wereld dit wil. Ik bedoel als er de hele tijd een persoon achter je zou lopen zouden we ook niet fijn vinden.
Als de Liebre Phone 5 uitkomt ga ik deze zeker aanschaffen, want van dat Android heb ik ook echt genoeg.
Die stomme Facebook app blijkt nog gewoon op mijn telefoon te zitten, maar is alleen uitgeschakeld. Verwijderen kan niet eens.
Het is verdorie mijn telefoon, en ik wil het er af! Maar goed, ik zou wel in hebben gestemd met de gebruikersvoorwaarden bla bla,
dus onderaan de streep, weg met Android, en ik ben volledig bereid om alle bull-shit apps te verliezen met die stap,
en volledig over te stappen op een Linux based telefoon.
Ik ben ook bezig met het DuckDuckGo verhaal i.p.v. Google...
Er is een punt... Google is vind ik qua zoekresultaten en effectiviteit echt een heel stuk beter nog, dus ik gebruik het nog...
Wel heb ik het idee dat dat hele Googlen 1 van mijn grootste lekken is. Wellicht toch maar overstappen.
Ik ben ook van plan van What's App af te stappen. Ik doe er al een stuk minder mee overigens omdat ik met veel mensen op
Telegram, Signal of Delta contact heb.
Maar hoe komt het dat het allemaal zo ver gekomen is dat we vollegig gevolgd mogen worden digitaal?
Lang heb ik gedacht dat het zo was dat overheden de ontwikkelingen allemaal niet eens zo snel konden volgen,
en dat het maar gebeurde, en er achteraf over gedacht werd. Ik denk nu een tijd later dat dat meet gedeeltelijk zo is.
Ik ben van mening dat er een hoop bewust zo is gegaan, en nog gaat. Dat ze bedrijven als Google maar info laten verzamelen,
en dat e.e.a. meer met elkaar verweven is dan wat de meeste mensen denken.
Eigenlijk... is het een beetje gokken. Wij weten niet wie er wat over ons waar kan zien, toch?
Wie kan er zien wat ik gisteren geGoogled heb? Google? Bepaalde mensen bij Google, alleen de algoritmes die mijn advertenties plannen?
Wellicht ook overheden? Algoritmes bij overheden? Inlichtingendiensten?
Wie weet? Nou, ik niet! Wij Googlelen natuurlijk op preppers gerelateerde zaken, dus "preppen", "blade", "knife", "bug out bag",
en dat soort woorden komen vaak uit ons toetsenbord... Bij wie is dit een trigger? En als die trigger af gaat, sta ik dan in de picture?
En bij wie? Ja, bij de adverteerders! Sowieso, maar waar nog meer? Ik zou het eerlijk vinden hier duidelijkheid over te hebben.
Maar goed, het hele verhaal over de onduidelijkheid is nu wel duidelijk, tenminste hoe ik er over denk...
Dus ik probeer e.e.a. maar dicht te timmeren en af te schermen d.m.v. VPN, random DNS, enz.
Overigens allemaal met behulp van mensen van dit forum waarvoor dank!