Ok... Waar was ik...
Dus opzoek naar een andere lamp, struikel ik over een loopwagen, ga in op Lego steentjes staan (au!);
Vanaf morgen alles op 1 plek en permanent accu's aan het stroom.
Op alle radio's de benodigde frequenties geïnstalleerd, lucifers bij de kaarsen.
Een stukje reflectie op het geheel; De zogenaamde 'preparedness' was ver te zoeken.
Gevaren met een stroomstoring onderschat het niet.
Fijn
@Wrakduiker dat je overal overschrijft dan kunnen we je tips geven.
Maar
lucifers bij de kaarsen, daar schrik ik even van, met kleine kinderen.
Ik was best een leve gehoorzaam kind maar heb ook met vuur gespeeld tot mijn ouders even aan de wandel waren,
en heb een keer ook met vuur heel wat veroorzaakt.
Bewaar dus dingen die gevaar kunnen opleveren, op een passende plaats, onderschat dat niet.
De meeste ongelukken gebeuren in en om het huis - ehbo.nl
https://www.ehbo.nl › Nieuws
De meeste
ongelukken gebeuren in en om het huis. 18 maart 2014.
Jaarlijks belanden er
140.000 kinderen op de Spoedeisende Hulp. 90 procent van deze …
Ook ouderen kunnen gevaarlijke dingen doen.
Een zorgcentrum ik stad Groningen waar mijn vader lag, kreeg ook te maken met een stroomstoring in de grondkabel overschakelen naar eigen stroomvoorziening leverde een stroomstoring in de tweede grondkabel van een gebouwtje op.
Dus er was in zijn geheel geen licht/stroom in het gehele complex, dus de verpleging ging avonds op pad naar Tankstations om er zaklampen op te halen.
Wij hadden ook de brandweer op gebeld, over de storing, en dat er maar twee verpleegsters achter waren gebleven ook dat van het brandgevaar en dat de hulpbehoevenden zonder stroom en verlichting angstig zaten te wachten,,,, of ze lampen konden brengen, dat kon niet,,,,,
we moesten ons maar redden, daar waren ze niet voor.
onvoorstelbaar.
Er bleven twee verpleegster in een kamertje die ook gezien kon, door de oudjes, ze gingen kaarsjes aansteken, en de verschillende oudjes deden het zelfde, LEVENS GEVAARLIJK, stel er brand was uitgebroken, dan was de ramp niet te overzien geweest.
Wat hadden wij kunnen doen, en twee verpleegsters, waar de liften en nood verlichting het niet deed, het heeft geduurd tot het een beetje licht begon te worden, het gewone bezoek plus de wacht houden en de oudjes geruststellen hebben we er 12 uren door gebracht.
Het was een stervenshuis met veel patiënten, die aan een ramp zijn ontsnapt.
Beste
@Wrakduiker misschien zijn dit wel het meest waardvolle tips die we je kunnen geven.