• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Beleving van een stroomstoring ten Zuiden van Utrecht

Langste stroomstoring
Wat ik eigenlijk als kind al deed, omdat ik dat blijkbaar leuk vind..., is in het donker door het huis lopen. Kijken of je weet waar de deur is (en niet tegen half openstaande deuren aanlopen bijvoorbeeld) en waar je de bocht om moet en hoe lang de trap is.
Dit doe ik nu nog steeds wel eens en daardoor kan ik mij in het donker zelfs door mijn huis met veel struikelobjecten, behalve legoblokjes dan, toch veilig voortbewegen.

Leuke testcase @Wrakduiker :)
Ja @Erny dat spreekt me aan, daar begon ik ook mee als kind, al snel had ik ook een zaklampje, en bond die ook wel op een autootje en reed daar mee in het donker over de vloer in de gang.
Later begon ik werk te doen als fotograaf had eerst een zwart wit doka zonder "dokalamp" dam moest je ook alles kunnen vinden en lopen in het donker, even later begon ik ook met kleur vergroten en afdrukken, voor fotovakwerk daar door kan ik goed werken in het donker en spullen op de tast vinden, mede door dat ik altijd mijn spullen op een vaste plek heb, en nooit echt iets moet opzoeken ordelijkheid is best heel handig, zeker als prepper om je spulletjes snel te kunnen vinden, ik heb altijd een lamp binnen handbereik.

Maar echt handig is dus als je goed bent voorbereid op onverwachte dingen, en daar de nodige spullen voor in huis, of op pad bij je hebt, sinds we jaren geleden ook stroomstoring hebben mee gemaakt in het centrum van stad Groningen in een grote winkel waar de noodverlichting niet was of deed, hadden vanaf toen altijd lampjes bij ons, en tegenwoordig heb ik altijd een tas bij me als we weg gaan, dus aardig voor bereid.

We hebben het jaren zonder koelkast/vriezer gedaan.
Het kleine tafel model koelkastje met vriesvakje wat we sinds kort hebben daar zit nooit echt veel in dus met stroom uitval kunnen we dat beetje opmaken en dan bederft er niets.

Wat ook een hele aparte gewaarwording is om snachts op pad te gaan als het aarde donker is met je bob en een blindenwandelstok (kan je zelf maken voor dit soort trainingen) en als een blinde je pad te vervolgen in de bewoonde wereld, geloof me je durf amper een stukje te lopen, naar mate je mee vaardigheid, en durf je wat mee het is een goede oefening om tijden de STHF je pad te vervolgen omdat je dan zonder gezien te worden je pad kan vervolgen.

Handig idee.
Een hoed dragen met een brede rand, werkt enigszins als de snorharen van een kat,
om een beetje te voorkomen dat je in het donker je hooft te stoten, want je zwaait niet met je stok in het rond.;)
Uiteraard ga je minder gauw in het donker tijden de STHF met een opvallend gekeurde stok lopen,:) want opvallen wil je juist niet.
Daarom heeft @Richard434 ook beschermzakken om minder op te vallen met tassen en rugzak, ook handig bedacht, zo moet je overal bij na denken en elkaar schragen.:rolleyes:

Ook heel af en toe rijden wel op een landweggetje die we goed kennen heel langzaam met stadslicht aan,
om een beetje te wennen om in het donker te rijden.:oops:

Nou, ik belde de helpdesk van iets, die waren net alle systemen weer aan het opstartten :p.
Ze konden me even niet direct helpen. Kan gebeuren.

Zo zie je maar hoe afhankelijk we zijn en elektriciteit.

Laatst bewerkt:
Tilburg

Poef mijn computer vloog uit. dus op naar de stoppenkast waar alles in orde bleek.
Ik zag nog niemand op straat dus besloot ik zelf even te gaan kijken.

Mijn oudere buren stonden mooi huis per huis voor het raam om ook rond te kijken. waardoor het voor iedereen duidelijk was dat we in ieder geval niet vergeten waren de rekening te betalen.

Ook bij de flat tegen over kwamen de mensen naar buiten om rond te kijken. Hierop besloot ik de telefoon te pakken raar maar waar toen ik het storingnummer belde en mijn postcode moest intoetsen kreeg ik inplaats van een bezig signaal , de melding dat ik niet doorverbonden kon worden.?
Dus ik ben meteen naar een betrouwbare bron gegaan. Prepper shelter chat ;)
Ondertussen hoor ik dwars door de ramen heen een buurman vertellen dat het niet alleen in tilburg was. maar ook in dorpen in de omgeving.
Mijn telefoon werd redelijk leeg dus die wilde ik op mijn favoriete powerbank aansluiten. . helaas bleek ik die na de sc niet meer opgeladen te hebben. dus pakte ik een andere.
ondertussen kreeg ik dus ook bericht dat sommige bedrijven hun personeel naar huis hadden gestuurd. en dat scholen hetzelfde idee kregen.

Niemand wist hoe de storing kwam, laat staan hoe lang het zou duren. dus besloot ik mijn zonnepaneeltje maar uit de kast te trekken om daar wat dingen mee op te kunnen laden
Natuurlijk heb ik het net mooi opgezet en wilde bij mijn moeder gaan checken toen de stroom ineens weer aanging.
he balen zo snel al:mad:

PS ook ving ik ineens wat gesprekken op via de porto

Terug
Bovenaan