Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, best wel.Ik wil vers vlees (laten) inblikken om het langer houdbaar te maken.
Hebben jullie hier ervaring mee, en wat tips en informatie over?
Hallo allemaal!
Ik wil vers vlees (laten) inblikken om het langer houdbaar te maken.
Hebben jullie hier ervaring mee, en wat tips en informatie over?
Hoor het graag
Gr, Michael
Uit deze bron zou het volgens de volgende informatie wel kunnen.Rauw vlees kun je niet inblikken, het is altijd in een bereidde, gegaarde vorm. Het insluiten van levende bacteriën in een blik gaat niet werken, die moeten eerst om zeep.
Het (verder) bereiden/garen van het vlees gebeurd dan vervolgens tijdens het sterilisatieproces waarbij de kerntemperatuur (hart van het blik) minimaal 90 minuten 110 graden moet zijn.Er zijn twee mogelijkheden om het vlees voor te bereiden om in te blikken. Allereerst kan het vlees getumbled worden. Het gaat dan in een machine waarin het vlees samen met zout, kruiden en wat water wordt rondgehusseld. Als alle ingrediënten goed zijn verdeeld worden de blikken gevuld. Ook kan het vlees vooraf op de normale manier worden voorgekookt of - gebraden om vervolgens gevuld te worden. Dat voorgaren mag niet al te hard gebeuren en zeker niet te lang om te voorkomen dat het vlees tijdens het sterilisatieproces na het inblikken te gaar wordt. De voorgaringstijd is afhankelijk van de soort vlees. Een riblap heeft veel meer tijd nodig dan bijvoorbeeld ingeblikte hamburgers.
Als vlees ingeblikt wordt, wordt het eerst bewerkt, voorgegaard, en daarna wordt het vlees (inderdaad veelal stoofvlees) ingeblikt en nog eens op temperatuur gebracht.Je kan kruiden wat je wil maar het is nog steeds rauw als het het blik in gaat. Het garen gebeurd pas nadien.
Uit deze bron zou het volgens de volgende informatie wel kunnen.
Het (verder) bereiden/garen van het vlees gebeurd dan vervolgens tijdens het sterilisatieproces waarbij de kerntemperatuur (hart van het blik) minimaal 90 minuten 110 graden moet zijn.
Vanwege de lengte van dit sterilisatieproces wordt over het algemeen vlees gebruikt wat lang "op het vuur mag staan" zoals stoofvlees.
Note: Ik heb het één en ander (nog) niet geprobeerd, deze post baseer ik puur op informatie van het internet.
Die pan heeft niets te maken met wecken. Technisch gesproken (ik klink idd als de gebroeders bever) Is dat een pan voor inblikken.Ik weck graag, maar ik weck geen vlees. Juist omdat het te ingewikkeld is en kans op mislukken te groot is. Je hebt heel goede wecksnelkookpannen nodig, die alleen in Amerika te koop zijn, en die stervensduur zijn ook nog.Deze is 290 dollar.
Die pan heeft niets te maken met wecken. Technisch gesproken (ik klink idd als de gebroeders bever) Is dat een pan voor inblikken.
Nee das inblikken Martin. Een zeer moeilijk verschil hier blijkbaarOmdat het lastig is om een vloeistof boven de 100 graden te verwarmen en je vlees op 110 moet inblikken/wecken zal je toch echt onder druk moeten inblikken/wecken