Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kun je nagaan hoeveel conservering rommel erin zit. Verse zuivel houd je echt niet zo lang goedmeer dan een maand geleden (bij een zuivel product)
Kruiden is aan ander verhaal . Dat gaat bijna nooit kapot . Wel eens gehad dat in een potje kerry vliegjes zaten dus de eitjes zaten al in het poeder. Maar ik gebruik nog steeds van mijn pot kruidnagel die in 1976 vervallen is .In de groothandel kocht ik eens gedroogde oregano voor 5 gulden een kilo! ... en die gebruiken we nu nog steeds, want 5 kilo raakt niet zo snel op. Zit nog goed smaak aan hoor
Verder heb ik eens een blik krentenbrood, abrikozenjam, en chocoladepoeder uit 1959 gegeten, die waren toen 35 jaar oud. En pakken water van 2 jaar over tht ook gewoon gebruikt.
Een tht is slechts een verkoop datum. Een zak rijst wat je droog bewaard kan je tientallen jaren bewaren.
Overigens, zo'n houdbaar zuivelproduct kan je echt lang bewaren omdat ze extreem verhit zijn geweest. Denk dat het Milbona dingetje nog wel 2 maanden langer goed was gebleven.
Dat klopt, en vooral omdat het gedroogd is.Kruiden is aan ander verhaal . Dat gaat bijna nooit kapot . Wel eens gehad dat in een potje kerry vliegjes zaten dus de eitjes zaten al in het poeder. Maar ik gebruik nog steeds van mijn pot kruidnagel die in 1976 vervallen is .
zeau heeey , dat vind ik best wel stoer! .. die zou ik zelf mooi effe overslaan!Afgelopen dinsdag heb ik zalm gegeten die 5 dagen over de "te gebruiken tot" datum was. De verpakking was nog niet geopend en het rook nog prima, dus heb ik het gegeten. Zo goed als verse smaak!
Ook had ik gelijk maar eens mn zakjes met "kant&klare kruidenmixen voor gerechten" (dus de Meat Curry Masala, en de Thai Green basil curry e.d.) uit het keukenkastje gehaald en geïnventariseerd... Want die koop ik dan wel maar gebruik ze uiteindelijk maar zelden omdat ik eigenlijk liever zelf kook en kruid... dus die voorraad groeit ook maar aan... Nu gestegen tot zeker 40 zakjes die bijna allemaal hun tht datum hadden overschreden.
Tht's van onder 2000 zaten er ook nog bij en een stuk of 10 van 2000 tot 2010 en de rest van '10 tot nu.. Dus... daar mag ook wel eens van gegeten worden lijkt me... Lijst gemaakt en het plan is om bij de oudsten te beginnen en dan de lijst af te werken.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat alles nog goed te eten en van smaak moet zijn, zo niet, dan horen jullie dat.
Vraag me nog steeds af wat er nou Japans is geweest aan deze curry.