• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

‘Prepper’ Pieter is klaar voor elke ramp

Status
Niet open voor verdere reacties.

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:

:premium:

‘Prepper’ Pieter is klaar voor elke ramp: ‘Mensen zullen er lacherig over doen, maar ik ben voorbereid’​

Poetin hoeft volgens Pieter van den Heuvel maar een schuifje te laten omzetten en het drinkwater komt hier niet meer uit de kraan. Of zo de elektriciteitsvoorziening te verstoren dat je stopcontact een nutteloos versiersel aan de muur is. Daarom heeft hij zijn eigen waterzuiveringsinstallatie en kan hij in geval van nood zelf elektriciteit opwekken. Of dat allemaal niet wat overdreven is? Nee, zegt Prepper Pieter resoluut.
https://www.ad.nl/binnenland/preppe...ig-over-doen-maar-ik-ben-voorbereid~acafa72b/

Mooi uitgebreid interview met Pieter. 👍
 
Laatst bewerkt:
Wel een leuk stukje maar voor de meesten van ons niet heel erg indrukwekkend.
Zit helaas achter een betaalmuur, voor wie die niet weet te omzeilen hierbij een opsomming van Pieter-preps uit het artikel:

2 tanks voor opvang regenwater (bovengrondse IBC's)
Gaskookstel met gasflessen
Kachel op diesel
Noodrantsoen
EHBO koffer
Zaklamp
Zonnepanelen met accu's
 
Misschien niet indrukwekkend voor diehard preppers...wel fijn dat er een niet doorgeslagen persoon wat in de krant kan vertellen over voorbereiden. Hij doet meer dan de doorsnee buren in de straat hier. (of weer een eigenaar van een Prepshop die reclame maken combineert met prepverhalen in de krant, een advertorial dus)
En voor de meesten van de preppers hier is het preppen een hobby, soms wel wat doorgeslagen...maar dat trekt juist de gewone Hollander niet over de streep. Zo'n verhaal van iemand die wel wat doet, maar niet een wappie is, is dan meer zinvol.
 
Ik vond de dieselkachel wel weer een aardige trigger voor mezelf.
In het verleden wel eens naar gekeken maar nooit werk van gemaakt
Die dingen heb je voor weinig geld en ik denk dat diesel nog wel heel lang verkrijgbaar blijft. Nadeel is wel dat het slechter houdbaar is en dus lastig te preppen als je geen ander gebruik van deze brandstof maakt.
 
Laatst bewerkt:

:premium:

‘Prepper’ Pieter is klaar voor elke ramp: ‘Mensen zullen er lacherig over doen, maar ik ben voorbereid’​

Poetin hoeft volgens Pieter van den Heuvel maar een schuifje te laten omzetten en het drinkwater komt hier niet meer uit de kraan. Of zo de elektriciteitsvoorziening te verstoren dat je stopcontact een nutteloos versiersel aan de muur is. Daarom heeft hij zijn eigen waterzuiveringsinstallatie en kan hij in geval van nood zelf elektriciteit opwekken. Of dat allemaal niet wat overdreven is? Nee, zegt Prepper Pieter resoluut.
https://www.ad.nl/binnenland/preppe...ig-over-doen-maar-ik-ben-voorbereid~acafa72b/

Mooi uitgebreid interview met Pieter. 👍
Ik vind het ook een leuk en nuchter artikel. Die Pieter, dat is m.i. een beste kerel met een gezond verstand, die ons preppers in een prima spotlight zet. Hebben wij hem al "aan boord" wellicht?
Pieter, waar ben je, nu we je best kunnen gebruiken? En Dick, kom ook weer terug?

Het preppen slaat ook wel aan als ik de stemmen onder het artikel zo zie. Wordt dat ook een verdubbeling van het aantal leden? Mooi zou het zijn...
Screenshot_20240526-003256.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan