RockyFlats
Ruttaan
Laatst bewerkt:
@phtvs , dat is ook weer zo. Het is een kwestie van afwegen.Ik snap wel dat je met een beperkt budget beter dat in huis kunt halen dan niets, maar als je het kunt vermijden zou ik toch kiezen voor spul wat niet over datum is.
Mijn voorkeuren weerspiegelen mijn insteek wat "de ijzeren voorraad" aan gaat, en dat is kwantiteit en uithoudingsvermogen boven alles, maar natuurlijk ook voedingswaarde en kwaliteit, waarbij ik de ouderdom ietwat gerelativeerd neem.
Verlopen spul heb ik nog nooit gekocht maar ik heb daarvan inmiddels genoeg op voorraad dat nog wel 10 jaren eetbaar is. Smaakt het dan iets minder dan is dat op dat moment geen probleem meer vermoed ik.
Afwisseling vind ik mooi, maar dat zou bij een allereerste aanschaf op de tweede plaats komen. Is er eenmaal een cruciale voorraad in huis dan kan aanvullen met variaties alsnog, in een rustiger tempo.
Een "lekker/niet lekker" vind ik tamelijk betrekkelijk en vanuit mijn "eten wat de pot schaft" mentaliteit ook een insteek die niet echt past bij het doorstaan van een crisis. Natuurlijk koop ik geen smerig voedsel, maar alleen inslaan wat ik "het lekkerst" vind dat zou wel erg eenzijdig zijn en zou ook onvoldoende recht doen aan de anderen om mij heen.
Wie er alleen "lekkere dingen" wil eten, die vergeet het preppen het beste even en besteedt alle energie eraan om niet in een SHTF terecht te komen, lijkt mij
Enfin, tot zover even mijn navelstaren.
Als wie "mij begrijpt", het ook aan mijn vrouw uit zou willen leggen, dan zou dat wel mooi meegenomen zijn