• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanbiedingen in de winkel (prepspullen)

@The mad engineer, mooi spul die Black Berkey, maar wij hebben de goedkope oplossing genomen.
Gewoon twee van zulke filters los kopen en twee grote plastic emmers, waarvan 1 met kraantje, aanpassen aan de filters en klaar.
Scheelt 170 eurootjes....:)

Dat kan natuurlijk ook, denk je wel aan de BPA :fluit: Denk niet dat de vrouw het op prijs stelt als ik twee emmers op het aanrechtblad zou plaatsen ;)

@The mad engineer, we denken wel aan de bpa, maar het zal niet gauw problemen opleveren denk ik. Het gefilterde water blijft immers niet voor langere tijd in de emmer staan.
En je hoeft het ook niet op een aanrecht te zetten toch, klein tafeltje kan ook....;)

Dat kan natuurlijk ook, denk je wel aan de BPA :fluit: Denk niet dat de vrouw het op prijs stelt als ik twee emmers op het aanrechtblad zou plaatsen ;)
Hangt van het materiaal van de emmers af. LDPE en HDPE bevatten geen weekmakers zoals BPA.

Van bijna alle merken waterfilters zijn vervangbare filterelementen simpel in een emmer te plaatsen. 't Werkt bijna allemaal met een simpele schroefdraad en siliconenringetje. Scheelt je de aanschaf van een hele dure bak.
Twee emmers van HDPE kosten weinig en werkt net zo goed.

Bij de blokker hebben ze vanaf morgen (goeie) koolmonoxidemelders 1+1 voor 21 euro nogwat. Hyperlink heb ik niet.

Op marktplaats, niet duur denk ik: petroleum kachels

$_86.JPG

Laatst bewerkt:
powerbank met zonnepaneel

Lidl heeft vanaf maandag 23 april een heleboel kampeerspullen in de aanbieding, waaronder een powerbank met zonnepaneel voor 9,99 euro,
merk Silvercrest. (was daar niet eenreview van geplaatst?)

Maar ook tenten, rugzak, multitool, wereldontvanger, LED-zaklamp, opvouwbare bbq en slaapzakken.

link naar de folder: https://www.lidl-flyer.com/#/fc99ee4a-3cce-11e8-8856-005056ab0fb6/locale/nl-NL/view/flyer/page/1
(kampeerspul staat achterin de folder, pag 32 e.v.)

EDIT: zie ook de website van Lidl-shop.nl: https://www.lidl-shop.nl/132067

EDIT2: ok, ik heb gezocht en gevonden: deze powerbank met zonnepaneel is inderdaad gewogen en te licht bevonden aan t eind in het volgende draadje: "Draagbare opladers op zonlicht" (2017)
Een zonnepaneeltje dat NIET in de zon mag liggen??? Zouden ze nu hetzelfde ding verkopen of zou dit een verbeterde versie zijn..?

Hmm, hopelijk zijn de andere kampeerspullen van betere kwaliteit.

powerbank met zonnepaneel
Een zonnepaneeltje dat NIET in de zon mag liggen??? Zouden ze nu hetzelfde ding verkopen of zou dit een verbeterde versie zijn..?

Hmm, hopelijk zijn de andere kampeerspullen van betere kwaliteit.
Misschien kan je er achter komen of het nog het zelfde is, zo niet kun je het misschien vermelden, wij komen niet zo vaak bij de Lidl.
Ik zie er naar uit.
Alvast bedankt.:thumbsup:

ik weet niet goed of dit hetzelfde apparaat is of niet, want ik heb de oude nooit gezien...
De advertentie in het blaadje toont de powerbank met bijgeleverde houders geplakt tegen de voorruit van de auto ín de volle zon, dus je zóu denken...
Als ik het red om de 23 e naar de Lidle te gaan dan zal ik het doosje openen en de handleiding doorlezen.
Mocht iemand anders die dag tijd hebben dan hoor ik de uitslag graag :cool:

Beste @Mayo je weet zeker niet of het een zonnepaneeltje of een lichtpaneeltje is???
Zoals je waarschijnlijk weet werkt een lichtpaneel ook als het wat bewolkt is.

Tja het is voor mij erg verleidelijk om het apparaatje te kopen, ik ben gek op dat spul, maar ik heb het liefs een powerbank die geladen kan worden in ons busje maar ook door de twee kleine zonnepanelen die de auto accu's iets op pijl houden, dan zou met die paneeltjes ook de powerbank geladen kunnen worden, als we aan de wandel zijn, kunnen we ook de TomTom er op aansluiten, plus een waterpompje als je water wilt filteren en je kan niet bij het dieper gelegen water komen.

Een drijvertje met daar op de powerbank zou ik dan aangesloten op een waterzak in het natuurwater laten zakken.

Het liefs dus heb ik alles 12V plus een USB adaptertje om Tabblet, telefoon, Tomtom, LEDlamp en anders spul er op te laden, dus mooi mobiel en nog afhankelijker.:thumbsup:
@Niels heeft ook voor zijn lampje een oplaatbare usb accu gekocht dat is ook nog een wens van ons.

Dergelijk kleine paneeltjes leveren met wat geluk maximaal 200 mA. Om de powerbank dus volledig op te laden moet het paneel 25 uur lang (in de praktijk wat minder omdat de accu nooit volledig leeg zal zijn) onder optimale omstandigheden in de zon liggen. Als er maar een beetje bewolking is gaat het laden dus al weer een heel stuk langer duren. In het Nederlandse klimaat heb je dus een dag of 4 nodig om hem vol te krijgen en waarschijnlijk moet je hem dan gedurende de dag ook nog eens een beetje draaien zodat hij echt goed in de zon ligt. Dan ben je beter af met een flinke powerbank en een los vouwpaneel van minimaal 30 watt om de powerbank weer op te laden. Dan kun je hem ook vol krijgen onder minder optimale omstandigheden.

Als je een paneel neemt die maximaal 21 volt levert, dan kun je een USB lader direct op het paneel aansluiten. En je kunt hem ook gebruiken om een normale accu op te laden mits je er een solar charge controller tussen zet maar die kosten ook niet de wereld.

Beste @Mayo je weet zeker niet of het een zonnepaneeltje of een lichtpaneeltje is???
Zoals je waarschijnlijk weet werkt een lichtpaneel ook als het wat bewolkt is.

Tja het is voor mij erg verleidelijk om het apparaatje te kopen, ik ben gek op dat spul, maar ik heb het liefs een powerbank die geladen kan worden in ons busje maar ook door de twee kleine zonnepanelen die de auto accu's iets op pijl houden, dan zou met die paneeltjes ook de powerbank geladen kunnen worden, als we aan de wandel zijn, kunnen we ook de TomTom er op aansluiten, plus een waterpompje als je water wilt filteren en je kan niet bij het dieper gelegen water komen.

Een drijvertje met daar op de powerbank zou ik dan aangesloten op een waterzak in het natuurwater laten zakken.

Het liefs dus heb ik alles 12V plus een USB adaptertje om Tabblet, telefoon, Tomtom, LEDlamp en anders spul er op te laden, dus mooi mobiel en nog afhankelijker.:thumbsup:
@Niels heeft ook voor zijn lampje een oplaatbare usb accu gekocht dat is ook nog een wens van ons.
En waar heb je die info van? Ik heb geen oplaadbare USB accu voor een lampje... Ik weet dat Floesh een USB oplaadbare 18650 heeft, maar ik niet?!

En waar heb je die info van? Ik heb geen oplaadbare USB accu voor een lampje... Ik weet dat Floesh een USB oplaadbare 18650 heeft, maar ik niet?!
Ja verdraaid je hebt gelijk @Niels , "mijn eerste ingeving" was ook @Floesh , kan je weer zien dat men toch meer daar op af moet gaan.
Bedankt voor de rectificatie.

De lidl (hier althans) heeft de opklapbare handzagen voor €2,-.
Heb er eentje voor in mijn ponykarretje voor het geval dat... en ik makkelijker het dikke leer door kan zagen. Met mes snijden duurt te lang.
Mijn vader had vorig jaar zo'n zonnepaneeltje voor op zijn boot. Hij is er niet tevreden over. Hij heeft nu een grote op het dak.

Ik zit vaak te dubben over een Powerbank dit lijkt me een krachtig toestel, misschien kan ik daar mee zelfs over weg onze laptop mee opladen???
Ik vraag me wel af of het op in de auto op te laden is gezien er een 220 adapter bij zit???
Mooi dat je er ook een auto mee kunt starten en diesel tot 1.6 CC.
Zou de T5 TDI 1.9 63 Kw 2005 er ook mee gestart kunnen worden???
https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Powerbank-met-compressor-UPK-10-A1/p100237618
Hij kost €69,00

@J.J
Ziet er prima uit, ondanks dat ik soms wat skeptisch ben over alles in 1 apparatuur, en Lidl heeft vaker goede spullen. Maar het beste is reviews proberen te vinden. Of kopen, proberen en als het niet bevalt retourneren.

Ik zit vaak te dubben over een Powerbank dit lijkt me een krachtig toestel, misschien kan ik daar mee zelfs over weg onze laptop mee opladen???
Ik vraag me wel af of het op in de auto op te laden is gezien er een 220 adapter bij zit???
Mooi dat je er ook een auto mee kunt starten en diesel tot 1.6 CC.
Zou de T5 TDI 1.9 63 Kw 2005 er ook mee gestart kunnen worden???
https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Powerbank-met-compressor-UPK-10-A1/p100237618
Hij kost €69,00
Als specifiek vermeld staat dat het tot 1.6 liter geschikt is, zal een 1,9 liter wel niet gaan. Hou er ook rekening mee dat je maar één poging hebt. Ik heb vaker staat kutten met goedkope 'starters' (incl goedkope klemmen) om erachter te komen dat het met zo'n zware jongen van de garage wel lukt.

Als je zo'n ding hebt, vergeet hem niet bij te laden periodiek. Velen kochten er eentje om er twee jaar later achter te komen dat de accu overleden was. In deze variant zitten hoogstwaarschijnlijk Li-on 18650 cellen, die houden het langer uit dan een loodaccu.

Ipv een compressor (voor zover het die naam mag hebben zonder opslagtank), werkt een beetje fietspomp tegenwoordig ook, zo'n moderne met metertje en twee aansluitingen. Type zoals op deze site bv. (ook soms bij de Lidl in de aanbieding): https://www.fietspomp-expert.nl/cordo-easy-x-tra-fietspomp

• Leuk
Waarderingen: J.J
Nog maar weer eentje van de Lidl: ik heb dit nog niet gekocht, maar wilde jullie vast wijzen op een komende aanbieding:

Vanaf maandag 18 juni lichtgewicht slaapmatje in de aanbieding voor 20 euro. Ik ga zeker even kijken of dat wat voor mij is. De specificaties zien er veelbelovend uit: https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Lichtgewicht-campingmat/p100238715
Ik heb vandaag gekeken (en gekocht), het blijkt idd een soort Exped clone, maar zonder enige vorm van isolatie erin. R waarde 0 dus, hoogstens 0,5.

Dit werkt als een ouderwets luchtbedje, waardoor het uitsluitend geschikt is voor in de zomer bij kleffe nachtjes van 15 graden. Sterker nog, dan is een beetje verkoeling 's nachts wel handig. Bij nachten kouder dan tien graden is er geen slaapzak aan te slepen die dik genoeg zal zijn, aangezien je met je eigen lijf de isolatie platdrukt aan de onderkant.
Verder ziet het ventiel er goed uit, die mochten ze van mij zo overzetten op m'n Exped en lijkt het materiaal erop.

Dit lijkt me wel een handige mat voor in de zomer, hoef je ook je dure Exped (of ander merk) niet bloot te stellen aan gebruik en gevaren, dus wat dat betreft voor 20 euro een koopje.

Terug
Bovenaan