Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Over smaak valt niet te twisten zo vindt ik pasta dus niet te vreten. Uiteraard kopen we dan eerst gewoon een potje om te proberen.
Ik wil hier toch even op reageren op een irritante en belerende manier. (ja, ik ben ik een kut humeur, heb weer eens flink last van nek/rug/schouder pijn)
@Superdeboer , dat is ook een idee..What about aardappelpuree?
Er zijn zakjes waar alleen nog water bij hoeft.
Ik ben geen rijstfan, maar er zijn genoeg andere opties voor koolhydraten zonder een daadwerkelijke aardappel denk ik.
Al eens gedacht om zelf aardappelen te wecken?
Het staat in mijn voorraad in de vorm van friet.
En ik vind ze best lekker.
Dus als het aardappel aanbod groot is wecken maar.
Dat klopt helemaal.Over gedacht maar helaas de tijd en mogelijkheden ontbreken.
Als ik de prijzen in Belgie zo zie van 1 tot 2 euro per pot kun je het bijna zelf ook al niet voor maken.
@Superdeboer , het is even de vraag hoe diffusiedicht die zakjes zijn. Waarschijnlijk genoeg voor een of twee jaar, maar of men rekening houdt met langer bewaren (als je dat zou willen)?Maar hoe zie je dat voor je met zuurstofabsorbers? Dat aardappelpuree poeder zit in afgesloten zakjes. Die zijn zomaar twee jaar houdbaar. Zou dat daarna ook niet nog goed blijven in een droge omgeving en bij een stabiele temperatuur?
Overigens had ik me die variant ook al bedacht: aardappelpuree maken en dan gewoon op bakken in een koekenpan. Dat zal vast smaken voor de verandering.
@Flos , zie je, die vorm is toch echt geografisch bepaald. Ze staan bij jou vast in Vlaamse puntpotten, naast de mayonaise?Al eens gedacht om zelf aardappelen te wecken?
Het staat in mijn voorraad in de vorm van friet.
Zoals ik al aan gaf ik vindt pastas niet te vreten, in mijn optiek honden voer wat je er ook door gooit.
Aardappelen eet ik daar in tegen graag, en mijn maag en darm kunnen daar goed me over weg ook niet geheel onbelangrijk. 10 jaar bewaren zal ik ze sowieso niet ik rouleer de producten die ik heb.
Ook minder lekkere gekookte aardappelen zijn vaak bijvoorbeeld gebakken al stukken lekkerder.
Yes, ik ook vond ze opgebakken wel te doen.Ik heb ooit flink wat aardappelen in een glazen pot verzameld.
In een crisis is de stoelgang dan voor niemand meer een probleem denk ik!Je kan denk ik de aardappelen pannenkoeken in redelijk wat olie kan bakken als je het wilt wecken, want als je de pannenkoeken redelijk compact in de weckflessen doet dat blijft er een laagje olie boven op zitten dat is misschien beter om het nog wat langer te kunnen bewaren, met het opnieuw opbakken, zal het meeste olie er weer uitkomen en dat kan je dan weer gebruiken om je groenten er in te roerbakken.
In een crisis is de stoelgang dan voor niemand meer een probleem denk ik!
Bij langduriger opslag vermoed ik wel dat de olie alle tijd heeft om in een pannenkoek te trekken @JJ&A , en het dan olielappen worden. En of ook de olie die het vocht heeft verdreven er bij het opbakken weer uit komt dat betwijfel ik. Het zouden erg vette flappen worden, maar misschien smaken die juist in crisistijd? Ook wordt het dan vast een hele uitdaging om pannenkoeken weer heel uit een weckpot te vissen. Een lepel erin en lepelen maar, wordt het dan misschien?
@Hooiwagen , suiker moeten we dan zeker niet vergeten. Ook dat is een koolhydraat, en het doorstaat moeiteloos eeuwen. Ooit verlegen om iets van snoep in een SHTF? Brand er dan wat caramel van!Als je toch voor aardappelpuree gaat, dan kun je ook andere bronnen van koolhydraten proberen.
Lust je wel brood, cake, pizza, wraps, tacos of mais?
Dan zou ik dat soort producten (of de grondstoffen ervoor) gaan opslaan.