• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

aardappelen in pot/blik

Deeg en rijst producten zijn prima alleen zoek ik ook iets anders als avond maal. Een paar dagen achter een rijst en brood gsaat wel lukken maar om dit nu bijvoorbeeld een week of lager te eten. Ik zoek liever variatie wanneer dat mogelijk is, elke dag hetzelfde (soort) eten is ook niet goed voor de spijs vertering. Last van de maag/darmen of nog erger aan de schijt of de boel verstop omdat je steeds hetzelde eet zit je in een dergelijke situatie al helemaal niet te wachten. En variatie kan ook opbeurend zijn.

• Leuk
Waarderingen: Mayo
Yes, ik ook vond ze opgebakken wel te doen.
Al heel lang niet meer gezien.
Misschien bij de semi-groothandel (makro, sligro) in blik / pot?
Als we in Zweden zijn nemen we meestal een paar potten mee, is daar nog gewoon in de supermarkt te koop.
En inderdaad opgebakken prima te eten.

@Superdeboer , het is even de vraag hoe diffusiedicht die zakjes zijn. Waarschijnlijk genoeg voor een of twee jaar, maar of men rekening houdt met langer bewaren (als je dat zou willen)?
Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet, maar wil je optimaal zekerheid, stop dan de zakjes los in een luchtdicht vaatje met een zuurstofabsorber erbij. Je wint dan ook wat ruimte, zeker als je een serieuze voorraad wilt aanleggen. Zodra de lucht om de zakjes heen geen zuurstof meer bevat dan kan het immers ook niet meer in het zakje terecht komen.

Aardappelpannekoeken, precies, of Knödl of rösties met gebakken kikker of muis!😉

zakjes aardappelpuree-poeder zijn naar mijn ervaring méér dan 5 jaar houdbaar zonder dat er ook maar iets aan de smaak oid veranderd.

Er bestaat ook nog een manier om aardappelen te bewaren dat IN KUILEN noemt.
Die methode is niet bedoeld om aardappelen jaren te bewaren maar om bv. de winter mee door te komen.
Heel interessant als je zelf aardappelen plant.
Met wat stro een stuk plastic zeil en de aarde van de moestuin kom je al een heel eind.
En als de winter voorbij is sorteer je er wat gepaste exemplaren uit en poot die weer in de grond.
En hop na een maand of 2 verse aardappelen.

Terug
Bovenaan