Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dijken hoeven niet te breken, een maandje geen stroom en de polders lopen onder. Misschien is dit wel een opstapje om de mensen wakker te maken voor de komende poolshift. Verwachting in Nederland plus 70 meter! WATER. Ik hoop dat jullie daar rekening mee houden met het preppen. Ben zelf bezig met een soort tsunami bol met een doorsnede van 2.40 cm. Zou zomaar kunnen dat het nieuwe Nederland een soort varende gemeenschap wordt. Beschouw mezelf overigens niet als Noach.
Overstroming is al altijd mijn grote vrees geweest. Daarom heb ik hier het materiaal geprept om een vlot te bouwen. Ook heb ik een paar rubberboten liggen en een paar buiten boordmotoren .
@Rataplan mooie post , maar ik mis onderkoeling want zoiets als een dijkdoorbraak ed zal zelden of nooit gebeuren middenin de zomer als het 30 graden is , eerder in een jaargetij waar het kouder is met regen en wind . Een waadpak of lieslaarzen is een mooi iets en handig maar ook daar kleeft een gevaar aan waar men bij stil moet staan ,zelfs met gewone korte laarzen zwem je al een héél stuk minder en met een waadpak of lieslaarzen is dat denk ik helemaal
uit de boze .
Persoonlijk denk ik enkel bij groot gevaar of echt om heel noodzakelijke reden door het water zou gaan lopen want naast zwerf puin ,wat u al aangaf als hekjes, afrasteringen prikkeldraad , fietsen etc kun je er ook van uitgaan dat er hier en daar door stroming putten en geulen zullen ontstaan die er niet waren en je niet goed kunt zien .
Putten van rioleringen zijn helemaal levensgevaarlijk want eerst zal door de opwaartse kracht het deksel ervan omhoog komen en opzij gedrukt worden en als je in zo'n open put stapt dan wordt er doordat het water nog altijd stroomt door het rioleringssysteem letterlijk erin gezogen .
Even een vraag tussendoor,
Stel je zit vast op je dak, kan je dan gaan vissen?
Is dit veilig klaar te maken (vuurtje / bbq?) Ivm ziektes etc.
Een surfpak kan een uitkomst zijn als je moet waden/zwemmen in combinatie van een goede reddingsvest, ook als het goed koud is houd die je warmte vast.
En beschermt je nog aardig tegen schaaf wonden en blauwe plekken.
Nog een duikermes er bij voor het geval je verstrikt raak of jij je moet beschermen.
En een rugzak met prepper spullen.
De rest is al beschreven.
Mvg,
J.J