• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Als je een rugtas voor INCH situaties zou kopen...

Laatst bewerkt:
Het hoeft ook niet altijd zo duur te zijn. Van een forum lid een Alice Pack over genomen voor een paar tietjes inclusief opsturen. Geweldige tas welke meer dan 40 jaar door het leger getest is :) Meerdere mogelijkheden met de tas van mini, medium of allerlei pouches om de tas aan te kleden en dit alles op een draag systeem. Ik zeg niet dat dit het is, maar ik kan helemaal los met deze tas!! (Zo veel mogelijkheden :thumbsup:)

16igk5l.jpg


2i084fr.jpg
 
Oftewel een 25+ Kg inch bag = af te raden.
Ik heb een 'gepimpte' BoB, niet voor slechts 72 uur (hoef je in principe niet eens een waterfilter bv. en zonder paracetamolletje zou ook moeten kunnen) maar voor dagen tot misschien weken (voedsel tekort komt dan aan bod)
Toilettas, medicijnen, schepje, microvezel handdoekjes, set kleding, zoveel voedsel als dat je nodig vindt etc. Gaan in een Karrimor 65 liter bij mij.

Greetz,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het hoeft ook niet altijd zo duur te zijn. Van een forum lid een Alice Pack over genomen voor een paar tietjes inclusief opsturen. Geweldige tas op een draag systeem :) Meerdere mogelijkheden met de tas van mini, medium of allerlei pouches om de tas aan te kleden en dit alles op een draag systeem. Ik zeg niet dat dit het is, maar ik kan helemaal los met deze tas!! (Zo veel mogelijkheden :thumbsup:)

Je bent niet de enigste :lol:. Van al mijn rugzakken gebruik ik de Alice Pack LC-1 Large met LC II frame het meest, Fabrikant was DJ Manufacturing ( Kwalitatief zeer hoogwaardig spul ) . Ook heb ik er recent een vroeg gedateerde Alicepack medium erbij gekocht voor 15 Euro ( Nieuw , zonder frame ) .
Het mooie aan het type Alice Medium dat ik erbij heb is dat er aan de binnenzijde 3 x 2 straps en 3 D ringen ( Net onder het binnenvak tegen rugzijde ) zitten waarmee je de rugzak 1/3 kan verkleinen . Er zijn maar een paar Alice Packs die dit hebben mee gekregen tijdens Fabricage . Voor mijn Alice pack Large ( Gloednieuwe en Originele ) heb ik 35 Euro betaald tijdens de Miltracks in Overloon .
Let wel !! er is veel Chinese Import :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81, hoe te herkennen !? Die van mij was €20,- en ziet er uit als nieuw :lips:

Wel de touwtjes en ogen om er een mini van te maken!
Je bedoelt hoe te herkennen " DE CHINEES " .
Oa stiksel niet mooi recht , ander kleur stiksel , sluitingen van mindere kwaliteit en drukkers zijn anders . Vergelijk het met jou andere . Mits daar natuurlijk wel gegevens in staan OA Field Pack Combat Medium LC-1 of LC-II .
Ik ga meestal aan de Google . Dit omdat ik alles uitzoek . Fabrikant , jaartal , waarvoor bestemd en Oplage enz enz .
De Medium Alice die ik hier heb is van Eastern Canvas products . Zie ook info in Link http://www.ar15.com/forums/t_10_18/611310_Question_about_Medium_ALICE_Packs.html
De Chinese hebben zowie zo geen made in US vermeldingen op Frame en Tas en ook Geen NSN ( Zover mij bekend )
Helaas staat op mijn Medium Alice nog maar beperkt een stukje tekst .
Gelukkig wel op de Schouder Straps . Slijt vaak weg door opslag en verschillende temperatuur blootstellingen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo'n INCH bag lijkt me echt niks. Ik heb zoiezo al een hekel aan rugtassen , je hele rug wordt er zeiknat van. Is het niet veel handiger om een fiets bijv een fatbike vol te hangen met Ortlieb tassen. Bikepacking noemen ze dat. Daarmee kun je overal komen , je kunt er zelfs rivieren mee oversteken want fatbikes blijven drijven door de grote hoeveelheid lucht die in de banden zit. En je kunt ook nog eens meer mee nemen.
 
Zo'n INCH bag lijkt me echt niks. Ik heb zoiezo al een hekel aan rugtassen , je hele rug wordt er zeiknat van. Is het niet veel handiger om een fiets bijv een fatbike vol te hangen met Ortlieb tassen. Bikepacking noemen ze dat. Daarmee kun je overal komen , je kunt er zelfs rivieren mee oversteken want fatbikes blijven drijven door de grote hoeveelheid lucht die in de banden zit. En je kunt ook nog eens meer mee nemen.

Meer is niet altijd beter.
Met zo'n volbeladen Fatbike kom je echt niet overal uit de voeten .
En voor wat dat blijven drijven betreft ?? een volbeladen Fatbike ??
Stel die banden kunnen door hun volume voorkomen dat de fiets zinkt . Dan nog is de kans groot dat ie ondersteboven komt te hangen ??
Dan kom je met een Bob / Inch en een zeer grote Dry Bag en karretje beter uit de voeten .
En zo'n volle Fat Bike is net een Dode Olifant als er een wiel kapot is en je hebt geen reserve onderdelen . Je krijgt hem niet van z'n plaats :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met een volbeladen fatbike kom je overal. Van de Noord-pool tot in de woestijn. Fatbikes zijn gemaakt om over zand en sneeuw te kunnen rijden.

Ze blijven plat op het water drijven , volbeladen een rivier oversteken kan ook , je haalt de tassen los en steekt meerdere malen zwemmend met een tas over.

Er zijn zat wereldfietsers die met een fatbike de halve wereld over fietsen door de ruigste terreinen waarbij ze dagen lang geen mensen tegenkomen. Banden zijn te plakken , een gebroken ketting is te repareren , alles is te maken. Met een Rofloff versnellingsnaaf rij je probleemloos tienduizenden kilometers zonder dat je er onderhoud aan hebt. De wielen zijn zo dik en sterk dat ze niet stuk te krijgen zijn. Ik ben nog nooit een fatbike met een slag in de velg tegengekomen.
 
Met een volbeladen fatbike kom je overal. Van de Noord-pool tot in de woestijn. Fatbikes zijn gemaakt om over zand en losse sneeuw te kunnen rijden.

Ze blijven plat op het water drijven , volbeladen een rivier oversteken kan ook , je haalt de tassen los en steekt meerdere malen zwemmend met een tas over.

Er zijn zat wereldfietsers die met een fatbike de halve wereld over fietsen door de ruigste terreinen waarbij ze dagen lang geen mensen tegenkomen. Banden zijn te plakken , een gebroken ketting is te repareren , alles is te maken

Is het niet zo dat je moet trappen om je te kunnen verplaatsen ?
Tijdens een SHTF en waarschijnkijk overvolle moeilijk begaanbare wegen lijkt het mij zeer moeilijk om met een overvolle Fatbike uit de voeten te komen . Dus wanneer er veel hindernissen zijn schiet je te kort aan mogelijkheden . Ieder vervoermiddel heeft zijn nadeel .
Meerdere malen een rivier over zwemmen met telkens 1 Tas .
Het kan al gevaarlijk zijn om het 1 keer te doen . Ik zou al blij zijn om bij wijze van spreken de snelstomende Waal / Rijn over te komen met mijn kleding en tas (sen ) .laat dus staan mijzelf meerdere keren onnodig aan dit gevaar bloot te stellen ?
In de woestijn heb je weinig hindernissen .En een flinke Duin kom je ook niet mee weg .
Dat geld ook voor Oa Antarctica oversteken met een aangepaste Fatbike ;)
 
Ligt er natuurlijk ook aan welke rivier ja. De Maas zou ik ook niet zwemmend over willen steken , laatstaan meerdere keren met een tas.

Maar google fatbike expedition maar eens.
Op het wereldfietser forum is een fatbike topic waar veel info en foto's staan dat is ook erg leuk om te lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt er natuurlijk ook aan welke rivier ja. De Maas zou ik ook niet zwemmend over willen steken , laatstaan meerdere keren met een tas.

Maar google fatbike expedition maar eens.
Op het wereldfietser forum is een fatbike topic waar veel info en foto's staan dat is ook erg leuk om te lezen.

Ik had al wat gegoogeld .
In het huidige nu is het een optie .
Je moet de Fatbike zowiezo flink aanpassen met dragers .
Waar laat je het anders.
Het gewicht zal alleen maar toenemen! En dan kost het een heleberg Dure energie om dat in beweging te brengen en te houden .
Water is in een Shtf kostbaar en al het andere voedsel ook .
Dan moet je goed gaan nadenken of het overtollige teveel aan gear het waard is om zoveel energie aan te Verspillen :confused:
Ik zal morgen eens kijken op dat werelfietsers forum ! Ben toch nieuwschierig naar ?
 
Als ik nooit meer thuis mocht komen, zou ik zo'n rugzak wensen:

Bekijk bijlage 336
Als de situatie er zou zijn dat we echt huis en haard (moeten)verlaten om nooit meer terug te komen, dan ligt het bij mij ook meer in de verwachting dat ik onze oude ME-bus zou meenemen, hoop spullen er in, fietsen en fietskarren mee en gaan.

Maar het topic gaat over wat voor RUGzak je zou kopen, en niet welke bolderkar/fiets/verhuiswagen. :rolleyes:

En als ik dan nu een aankoop keuze zou moeten doen, dan zou ik inderdaad gaan voor de lastenkraxe met kanotonnen en pakzakken.

In de praktijk zou dus de bolderkar mee gaan als de enige optie die over is te voet vertrekken.
Maar ik acht de kans niet heel groot dat het echt zomaar (ooit) zover komt.

GreetZ,
Pjotr78
 
Ik zweer bij Giant loop tassen.
Maar ik ga in geval van INCH dan ook echt niet alles lopen. :lol:

Motor achter in de pick up.
Laadbak vol rotzooi en diesel.
Met pickup haal ik zo al meer dan 2.000km
Verder met motor heb ik nog eens een bereik van 500km.

2.500km verder zit ik al ergens in Polen of Spanje.
Maar waarschijnlijk rij ik eerder naar een haven om een leuke zeilboot te lenen.

M.a.w mijn favoriete INCH tas zal de grootste tas zijn die ik op dat moment kan vinden. :thumbsup:

upload_2016-1-6_12-4-18.png
 

Bijlagen

  • upload_2016-1-6_12-3-38.png
    upload_2016-1-6_12-3-38.png
    591.1 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan