Loreen
Last (wo)man standing
Er zullen best situaties waarbij de bewoonde wereld niet langer veilig is en (ver) reizen riskant is en er (tijdelijk) ondergedoken moet worden
Nou zal het vast aan mijn fantasie liggen, maar ik probeer al de hele tijd een situatie te bedenken waarbij het nodig/zinnig is om je huis te verlaten en 500m verderop te bivakkeren, en ik krijg niets verzonnen?
Als het gaat om een natuurramp oid, dan zou ik lekker OF in huis blijven zitten, OF heel wat verder dan 500m verderop mijn heil zoeken (zo extreem plaatselijk zijn die natuurrampen meestal namelijk niet).
Als het gaat om plunderingen oid, als ze zich niet tegen laten houden door een voordeur die op slot zit, dan heb ik zo'n vermoeden dat ze zich ook niet tegen laten houden door een prikkeldraadje en die 500m ze ook niet heel veel uitmaakt. Dan zou ik dus ook OF zorgen dat mijn huis zo optimaal mogelijk beveiligd is, OF zorgen dat het net lijkt of mijn huis al geplunderd is en op de bovenverdieping verstoppen, OF heel wat verderop gaan zitten.
Als het gaat om iets van brand oid waardoor je snel je huis moet verlaten is het een persoonlijke SHTF en gaat de rest van de wereld gewoon door, en is het dus niet nodig om je 500 meter verderop in andermans perceel te verstoppen.
Als het gaat om een pandemie zou ik lekker zorgen dat ik zo lang mogelijk binnen kan blijven, en dus al helemaal niet de deur uit gaan om 500m verderop in een weiland te gaan zitten.
Nou ja, zo zit ik dus al de hele tijd te prakkiseren, maar ik krijg niks bedacht. Dus ik ben erg benieuwd wat die redenen dan zijn?