RockyFlats zei:
Onnozelheid te over, bij de beleidsmakers.
Waarom ?
Omdat steeds meer verbieden niet helpt, en zeker niet als het niet te handhaven is. Dat wordt in dit draadje wel meer dan vijfmaal betoogd, maar jij leest daar kennelijk overheen.
Is het niet het volk van jouw ruttanië dat er een klerezooi van maakt?
Maar
@petroman toch , ik was een trotse Hollander die de verwording van het land tot een Ruttanië met lede ogen aanziet. Het was mijn Nederland en is nu jouw Ruttanië, zo krijg ik de indruk. En aardige mensen, die maken er inderdaad een klerezooi van, gefeliciteerd!
Neem nou eens zelf het voortouw, voorbeeld. Verbeter de wereld en begin bij jezelf ipv altijd maar de "anderen" de shuld te geven of uit te schelden.
Ik probeer verstandig te denken, oordelen en handelen, en ben die fase echt al door. Nu gaat het erom, om anderen te informeren en aan het denken te zetten. Dat dat op weerstand stuit, was te verwachten. Maar, echt, het dient een doel om kritiek te hebben op "wie er een potje van maakt". Politici blijven aanbidden die bestendig de zaak verstieren, en foute vriendjes lief blijven vinden, dat is daarentegen weer echt en onversneden "Nederlands".
Blijkbaar kan het gros van de samenleving niet samenleven. En het andere deel, waaronder jij, blijft dan ook nog eens de handhavers voor van alles uitmaken.
Met mij valt prima samen te leven, het andere deel inderdaad, bedankt. Je vergist je daarna, want het zijn niet de handhavers die blaam treft, maar de politiek en beleidsmakers, die rare beslissingen treffen en de handhaving belemmeren. Je vermoedt in mij kennelijk "een rode sok", maar niets is minder waar. Hier, hoge waardering voor politie en hulpdiensten.
Maar geen respect voor politieke prutsers.