martin
Mankinds only hope
Als je het op een prepper website hebt over bitcoins dat ga ik ervan uit dat je hiermee wilt zeggen dat bitcoins nut hebben indien SHTF.
Niet als handelsmiddel, wel als kapitaalbehoud (vergelijkbaar met klomp goud, ook niet handig tijdens een SHTF om hier een stukje van af te zagen/knippen/smelten)
Oh en dat op papier verplaatsen van A naar B, hoe gaat dat als ik met 0,03 bitcoin een brood wil kopen?
Dan moet je vooraf meerder public en private keys genereren, en deze uitprinten. Maar dat is uiteraard heel erg theoretisch. (maar het kan wel)
Zie onderstaande link voor "cold storage"
https://en.bitcoin.it/wiki/Cold_storage
Dus ik ben het wel eens met je, maar "volstrekt nutteloos" vind ik iets te kort door de bocht.
Het (luxe)probleem wat je zal hebben (met zowel bitcoin als goud) is dat bij een SHTF situatie waar de gangbare valuta waardeloos is geworden je dit niet niet kan inzetten als ruilmiddel
Dan zal je eerder gebruik maken van gangbare ruilmiddelen(voedsel/arbeid), of eventueel zilver/sieraden.
We hoeven op dit moment niet lang te zoeken naar SHTF situaties, Venezuela is een pijnlijk praktijkvoorbeeld.